maanantai 14. tammikuuta 2013

Haastetta pukkaa

Nunju muisti mua haasteella. Tässä tulee!

1. Mistä haaveilet tällä hetkellä? Arkisemmin päiväunista, kahvista, siitä että vauvan flunssa hellittäisi, hyvästä ruoasta, tuoreista mansikoista, sohvalla löhöämisestä ja One Tree Hill-maratonista. Vähän korkealentoisemmin sitten hirveestä jättipotista tilillä, siitä että voisi seuraavat kolme kuukautta viettää jossain vähän lämpimämmässä olosuhteissa, lapsista jotka ei koskaan ikinä riitele, jaloista jotka kestäisi horokoroilla kävelyä, kroppa joka kestäisi minkä vaan syömistä ilman että se näkyy (ja jossa mikä vaan vaate vaan istuisi ihan täydellisesti), tasaisempi luonne ja parempi perse.
 
2. Millainen oli vuosi 2012? Oikein kiva. Muutto tähän kotiin suuresta rakkaudestani Alppilasta. Empä olisi koskaan uskonut että löytyy paikka missä viihdyn yhtä hyvin ja missä koko alue tuntuu kodilta. Edelleen ikävöin sieltä tiettyjä juttuja mutta enää ei ole sellainen kokovartaloikävä. Kolkin syntymä myös iso juttu. Meillä on taas vauva :) Töissäkin oli kivaa, mulla on sinne välillä tosi kova ikävä. Erinäisten seikkojen takia muutama ihmissuhde katkesi mikä oli sitten sitä kurjaa viime vuodessa. Paljon isoja että pieniä juttuja. Ei nyt mikään mindblow-vuosi mut kokonaisuutena kiva. Sellasta aika tasasta posotusta. Paitsi loppuvuosi.

3. Oletko aamu- vai iltaihminen? Mä olen sopeutuva ihminen :P kun lapset on aamu-unisia niin olen enempi iltaihminen ja sitten kun on tilanne että ei saa iltaisin nukkua niin mä opin nukkumaan aamuisin. Kuinka päin vaan niin yleensä olen aina meillä se eka kun herää ja se on ok koska silloin on ne mun omat hetket kun kukaan tai mikään ei ole lahkeessa roikkumassa eikä mistään kuulu "äiti".
 
4. Minne haluaisit matkustaa nyt? No vaikka sitä aurinkoa kaipaan niin jos nyt pääsisi matkustamaan niin eniten ikävöin Irlantiin ja Englantiin. Toi saarikaksikko on mun suuri rakkauteni ja kummassakin on majailtu useampaan otteeseen. Sinne on kokovartaloikävä.
 
5. Minkä asian tekisit toisin menneisyydessäsi jos voisit? En mitään. Näillä on menty ja mitään niin sellaista ei ole käynyt mitä muuttaisin. Toki on paljon sellaisia coulda, woulda, shoulda-juttuja mitä olisi voinut tehdä toisinkin mutta ne on kokonaisuudessa niin pieniä nyansseja että menköön. Menneiden vuoksi ollaan nyt tässä missä on hyvä.

6. Lempiruoka ja kuka sen valmistaa? Ruoka on niin maailman ensteks ihaninta että en osaa vaan yhtä nimetä. Melkeimpä kaikki mikä tulee nenän eteen valmiina on hyvää kun ei ole itse tarvinnut tehdä mitään. Omatkin kätöset pyöräyttää hyviä tuotoksia mutta se että ainoa vaivannäkö on haarukkaan tarttuminen tuo aina sellasen lisämaun.
 
7. Miten haluaisit viettää eläkepäivät? Matkustellen. Toivottavasti oon sellanen virkeä vanhus kun jaksaa kaikenmoista. Ja joka ei haikaile liikaa juttuja ja on osannut elää elämänsä niin että ei tarvitse vanhana olla katkera. 

8. Elämäsi eläin? No varmaan sitten ne kissanperkeleet. Jotka on vielä hoidossa. Jotka tulee tällä viikolla takaisin kotiin. Jo meinaa alkaa hermoa kiristämään.

9. Sielunmaisemasi? Tahmea baarinlattia ja rikkinäinen strobovalo sekä sellainen kasariväripallo mikä pyörii. Oikeesti.
 
10. Tärkein esine kotonasi? Meidän sänky. Mä voisin vaikka asua tässä. Niin on mukava!

11. Syötkö elääksesi vai elätkö syödäksesi? Sekä että. Hyvä ruoka on aina sellainen vatsaorgasmi mutta polttoainettahan se loppuenlopuksi on. Taidan ottaa yhden pullan. Vatsabileet!


Haastan PeNanHippiäisen ja Suvi Trokee-Daktyylin. Enkä taaskaan jaksa välittää tuon taivaallista että joko tämän on tehnyt vaiko eikö :P Siitä vaan nyt rustaamaan :P



EDIT Nunju laittoi puuttuvat 11 kysymystä ja Suvi paiskasi toisella samanmoisella eli tässä vastaukset kumpaankin.

1. Lempibiisi (tällä hetkellä tai kaikkien aikojen suosikki)? Mä olen tällä hetkellä aivan totaalisen rakastunut jo aiemminkin hehkuttamaani the Killersin viimeiseen levyyn. I-HA-NA!  Siitä on kaikki biisit vaan niin hyviä ja tätä meillä luukutetaan tällä hetkellä paljon. Että jos jollain lojuu sinne niiden keikalle ylimääränen lippu ni voin hei uhrautua ja käyttää! Yksittäistä biisiä en osaa nimetä, en tämänhetkistä enkä kaikkien aikojen suosikkia. Muksutkin tietää jo että huomiokyky on aika nollissa jos toi soi.

2. Onko lasisi puolityhjä vai puolitäysi (ja nyt ei puhuta iästä vaan siitä klassisesta optimisti/pessimisti-kysymyksestä)? Lasini on niin kauan puolitäysi kunnes on viimeinen lasi menossa ja vielä maistuisi mutta ei ole mistä ottaa. Amatöörin moka.

3. Uskotko enkeleihin? Uskon. Mua lohduttaa ajatus että poistuneet rakkaat olisi enkeleinä vielä mukana matkassa.

4. Suosikkivuorokaudenaikasi? hmmmm, ehkäpä alkuilta. Kaikki kivat tapahtumat osuu yleensä siihen. Kotona me ollaan just syömässä tai syöty ja vaan möllötellään yhdessä. Jos on urkkaa niin mä olen kaikista vireimmilläni alkuillasta vaikka ois joku vähän vähemmänkin motivoiva laji. Jos on aikuisten ilta niin etkot ajoittuu alkuiltaan jne

5. Sinulla on kolme vuorokautta omaa aikaa. Miten sen mieluiten viettäisit? Eka päivä nukuttaisiin ja lojuiltaisiin ihan hirveesti. Vähän jotain kivaa urkkaa ja sitten lisää löhöilyä ja ehkä joku leffa ja ajoissa nukkumaan. Tokana päivänä olosta riippuen ehkä jotain kevyttä urkkaa sitten kaikki kivat ihmiset ympärillä hyvää ruokaa ja kreisibailausta. Ja se vika päivä sitten vietettäisiin ulisten niitä perinteisiä "en enää ikinä"-rukouksia. Ja hyvää syötävää. 

6. Paras piirre kasvoissasi? Silmät

7. Aamurusko vai iltarusko? Ilta

8. Mukavin paikka asuinkaupungissasi? Kaikki löytyy läheltä

9. Haaveammattisi? Ei mulla ole. Niin moni asia kiinnostaa. En usko että tuun koskaan olemaan työn saralla ihan valmis. Toivonmukaan on tilaisuuksia kouluttautua lisää ja lisää ja lisää.

10. Uskotko kohtaloon tai johonkin muuhun johdatukseen? Kohtaloon nyt ainakin

11. Lempikukkasi? Mä tapan tekokukatkin. Se on vaan kukkien etu että mulla ei ole lempikukkaa

1) Lempipaikkasi kotonasi?
Sänky <3 tätä menoa kasvan siihen kiinni

2) Kirja jonka voisit lukea/olet lukenut useamman kerran?
Äkkiseltään tulee mieleen vain Paulo Coelhon Alkemisti. Sen olen lukenut useasti ja voisin lukea vieläkin vaikka olenkin vähän väsynyt Coelhoon jo.

3) Sama kysymys kuin nro2, mutta nyt elokuva?
Joku kasaripläjäys. Pretty in Pink, Menestyksen avain, Can't buy my love..

4) Millä saa sinut hetkessä iloiseksi? :)
Vauvan hymy. 

5) Kahvi vai tee vai joku ihan muu juoma?
Kahvi

6) Kun tulee ilta ja lapset ovat nukkumassa jne niin mitä teet ensimmäisenä? 
Yleensä käyn suihkussa

7) Inhokki kotityö?
Kaikki. Mä voisin sujuvasti tehdä syrjähyppyjä siivojan kanssa tämän asian suhteen

8) Lempilelusi lapsena oli....?
Varmaankin sellanen kenkätalo

9) Tätä olen kysynyt jossain haasteessa ennenkin, mutta (James Liptonin tapaan): Lempikirosanasi?
mä en osaa livenä kiroilla vaan yhdellä vaan sieltä tulee kerralla koko kavalkadi eli vastaisin että vittusaatanaperkele

10) Oletko suunnitelmallinen?
Lasten myötä on pakko olla. Piti opetella. Mielummin en olisi.

11) Ja muinaisten kaverikirjojen tyyliin: Lempivärisi?
Punainen. Tai vihree. Tai oranssi. Emminätiedä

Ja sitten ne mun 11 kymysystä! Eli huomio haastetut:

1. Bileilta vai koti-ilta? 

2. Kesä vai talvi?

3. Oikea vai vasen?

4. Hidas vai nopea?

5. Suolainen vai makea?

6. Juusto makkaran alle vai päälle?

7. Uusi vai vanha?

8. Läheltä vai kaukaa?

9. Paljon vai vähän?

10. Täysillä vai sinnepäin?

11. Kaikki vai ei mitään?

Vastaustapa annetaan täysin vastaajan vastuulle :P

Ps. Siippa aloitti tänään nyrkkeilykoulun Kolmosen kummisedän kanssa. Nauratti kun tuossa ennen lähtöä soittelivat keskenänsä "käyksä siellä suihkussa " (tytöt käy vaan kimppavessassa. Kiva kun etukäteen sovitte. Tuo sä pyyhkeet niin mä tuon pesuaineet), "monelta sä lähdet?", "mitä sä otat mukaan?". On ne herttasia. Isot miehet.

4 kommenttia:

  1. Kitoos! Sulla ja Nolliksella on samat kysymykset, joten samalla vastauskierroksella menee molemmat :)

    Mutta suapa odottaa uusi haaste ;)
    http://tingeltangeli.blogspot.fi/2013/01/kysymyshaaste.html

    VastaaPoista
  2. No sehän että on samat kysymykset on täysin mun vika, mutta toisaalta näihin oli tullut aikaslailla hyvät vastaukset... Mun päässä ei tunnu pysyvän nykyisin mikään tieto joten unohdin lisätä haastaessani ne omat kysymykset.. Lisäsin ne nyt sinne, mutta tykkäsin sun näistä vastauksista ;) Varsinkin tuosta 9 :D Ihana!

    VastaaPoista
  3. Nunju nou hätä :D mä katon ehdinkö keksimään mitään. Mulle ei ole lainkaan ongelma apinoida muiden perässä niin ei tarvi ite keksiä :P

    Suvi täytetään, täytetään :D

    VastaaPoista
  4. Tämä oli niin mahtava postaus, että saat tunnutuksenkin (blogissani). Ei kun oikeasti tässähän oli jo luetavaakin ja nauroin taas tuota kiroiluakin, sama nimittäin minulla, kamalaa :)

    VastaaPoista

Mitä sullon syrämmellä?