tiistai 1. tammikuuta 2013

Hyvää Uutta Vuotta!!

Noniin, pahimman ärtymyksen taannuttua kykenee ehkä vähän naputella siitä uudesta vuodestakin :)

Mä olen huono lupaamaan varsinaisesti mitään (paitsi jos mukana on rahaa :P) joten varsinaisia uuden vuoden lupauksia en harrasta. Liikunta plus järkevä ruoka on mulla enempi elämäntapana joten musta ei löydy mitään isompaa spurttaajaa heti vuoden vaihteessa. Dokaamista on paha vähentää kun ei muutenkaan ole saumaa kovin kummoisiin kekkuleihin. Röökinpolttokin on lopetettu jo vuosia sitten. Lupausten sijaan mä yritän saada pikemminkin henkistä ryhtiä.
Toivoisin että alkavana vuotena kaikesta vauvavuoden tuomasta väsystä ja uupumuksesta huolimatta saisin itseeni ryhtiä seuraavissa jutuissa:

  • kaikesta ei tarvitse aina tehdä niin suurta draamaa (paitsi kahvimaidon loppumisesta. siitä saa ja pitää tehdä). Jos kukaan ei ole kuollut niin kaikesta muusta selviää. Ja jos joku asia kaiken väsyn selättämänä tuntuukin isolta niin "nuku" ensin yön yli.
  • suuttua voi järkevästikkin, aina ei tarvitsisi huutaaa
  • muistaisin että vaikka perhe on paras niin mun elämässä on muitakin mahtavia tyyppejä. Järkkäisin aikaa myös niille ja muistaisin myös kertoa miten huippuja ne on. 
  • muistaisin ja keskittyisin enempi hyviin kuin huonoihin juttuihin

Vuosi vaihtui meillä turvallisesti omassa sängyssä. Mulla oli toiveissa olla jo tukevasti yöunilla rakettien räiskyessä mutta Kolkki taintui vasta vuoden vaihteen jälkeen. Meillä on muutama yö (ja päivä) ollut melkoistä persettiä nukkumisten kanssa, mitään varsinaista syytä ei olla löydetty mikä nyt valvottaa joten kai se nyt sitten on puuttuva maailmanrauha tai joku vastaava joka vauvan mieltä painaa. Tosin kapalopussi tuntuu tällä hetkellä olevan in myös hereillä ollessa eli kai se hermosto ja aivot siellä paahtaa kehittyvää yhteistyötä ja se nyt sitten on ainakin osasyynä....
Jokatapauksessa ei ollut oikein jaksua eikä intoa ihmeempiin. Ilta meni osittain käytännön asioita hoitaessa, saatiin mm kissoille järkättyä hoitopaikka johon viedään ne jo tänään. Oletuksena kuitenkin on että jo lähipäivinä alkaa tapahtumaan. Väsymys ja uupumus jotenkin kulminoitui eilen ja sentakia tuntuikin että oli henkisesti aika maailmanlopun meininki. Ja päälle vielä (tietysti, tällaisessa tilanteessa täähän on suoranainen sääntö) riidanpoikanen Siipan kanssa.
Raketteja täällä meilläpäin oli aika vähän. Pitkin iltaa satunnaisia ja puoliltaöin vähän enempi mutta sitten jo hiljenikin. Vaihtoehtona on tietysti sekin että mulle on tässä tivolissa kehittynyt valikoiva kuulo. Kunhan en vain jonain aamuna herää miehenä.

Illan piristyksestä vastasi Kolkin kummitäti joka oli viestinyt yöllä että "Hei olen xxx, olen poikasi kummitäti ja voit NYT olla ylpeä minusta. Muistatko kun Iholla-sarjassa Heli Kajo teki sen että vuoden vaihtuessa alkoi minuuttia ennen kirjoittaa toiveitaan ensi vuodelle... sitten poltti ja joi ne skumpassa. En saatana löytäny mítään tulentekovälineitä joten nielin sellaisenaan ja skumppaa päälle"
Toiset on vaan parhaita :)

Vuosi päästään aloittamaan kaveriporukalla kaveripariskunnan luona Uuden vuoden brunssilla. Ihan mahtavaa kun toi keli on noin kökki niin vaan mennä toisten kotiin, saada kahvikuppi kouraan ja rojahtaa toisten sohvalle (todellisuudessa varmaankin Kolkki huutaa koko reissun, mun kahvi jäähtyy kylmäksi ja syömiset on loppu siinä vaiheessa kun mulla on joku teoreettinen mahis edes vilkaista tarjottavien suuntaan. Oh well, saavat sentään nauttia mun valovoimaisesta olemuksesta. Joopa, mun silmäpusseillakin on silmäpussit!).



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä sullon syrämmellä?