torstai 24. tammikuuta 2013

Mäenala

Kun mä heräsin aamulla niin mä tiesin samantien että tää ei oo hyvä päivä. Ei vaan ole. Torstait inhoaa mua. Ei se vahvasti viime viikollakaan pyyhkinyt. Päivän ainoan hyvän uutisen tarjosi Iltasanomat.

Eilen kaupassa mua alkoi hirveesti himottaa bataatti sekä joku makea kahvin kanssa. Ostin siis ainekset sekä ruokaan että leipomuksiin. Ei nyt mitään isotyöläisiä mutta jotain peruskuorimisia ja sekotteluja ym. Kyllähän mä ne nyt hei handlaan tässä. Vaikka vasurilla! Ja näinhän se lähti käyntiin...
  • Juo edellisenä iltana, juuri ennen nukkumaanmenoa yksi olut ja mene siinä sitten yhden oluen tuiterissa nukkumaan. Syö myös jotain mikä aiheuttaa takuuvarmasti vauvalle vähän levottoman yön, sellaisen että se ei huuda mutta kiehnää ja nyrkkeilee koko yön. Valkosipulia sisältävät on hyviä. Muista myös että et juo vettä koko yönä! Tällä varmistamme sen että sulla on aamulla darra ja vauva ei varmasti nuku kunnolla koko päivänä
  • ennen kuin aloitat hommia niin yritä saada vauva nukahtamaan
  • voitele vuoka ja käy hakemassa parvekkeelta huutava vauva sisällä
  • syötä vauva ja ota se sitterissä viereen katselemaan
  • koita rauhottaa vauvaa joka pelkää vatkaimen ääntä
  • totea että kissa on tainnut käydä kakalla (meidän kissat on ISOJA ja kun ne käy sontimassa niin koko kämppä haisee kivasti) ja rynni kalastelemaan tuotoksia hiekkalaatikosta
  • koita saada vauva nukahtamaan.
  • saa kaakku valmiiksi ja paiskaa se uuniin
  • ala valmistamaan ruokaa, kuori ja pilko ja kuori ja pilko
  • kirjoita blogia ja polta samalla sipulit pannulle ja huuda kovaa että voi perse
  • vie vauva lelukaaren alle, eihän se tietenkään nukahda...
  • polta mahasi kuumaan liedenreunaan ja mieti että pitäisiköhän tolle eturepulle tehdä jotain, ei näin käy kuin raskaanaoleville
  • tuupi huominkipeää kissaa kauemmas ja kun se ei älyä niin rapsuta sitä varpailla
  • totea että kakku tursuaa uunissa yli laitojen. Kahden litran vetonen vuoka my ass!!
  • huomaa että hajusta päätellen kissa on taas käynyt paskalla! Mieti mitä helvettiä ne on syöneet? Ja käy siivoamassa ne jätökset
  • käy kurkkaamassa vauvaa, se on näköjään nukahtanut lelukaaren alle
  • heitä ne poltetut sipulit lattialle. Roskiinhan ne ois jokatapauksessa menny
  • tiputa myös puolet jauhelihasta lattialle
  • soita miehelle että tuutko vaikka mäkkärin kautta

Ps. Pidettiin ex-tempore treffi-ilta ja mentiin tonne meren rannalle kävelemään. Siipalla oli yksi kuokkavieras mukana takin alla mutta se älysi nukkua koko reissun. Helvetin kylmä!!!

Pps. Kakku sentään onnistui

6 kommenttia:

  1. Noita päiviä tulee vastaan aina silloin tällöin. Merkkareista jee, vaikka kaveri meinaskin tosissaan niihin tukehtua joskus 80-luvulla.
    Millasta bataattiruokaa olit tekemässä :)? t.hirmuisen utelias ;D

    VastaaPoista
  2. Mä oon niin hermeettisen huonolla tuulella että tyydyn vaan toteamaan että mäkin haluisin treffeille. Mielellään siellä takin sisällä nukkuen.

    VastaaPoista
  3. nunju mulla on kanssa kaveri kun meinasi tukehtua niihin 80-luvulla. Oisin tehny sellasta sotkua mihin piti tulla bataattia ja porkkanaa ja perunaa ja jauhelihaa ja kermaa ja mausteita. On hyvää :)

    PeNa no voi höh :/ Nyt Käyttistä vaan potkimaan että järkkää sulle tollaset takinalus-treffit. Musta ois ihan kiva joskus sellaset ei-kuokkavieraalliset tärskyt mut ne ei ihan vielä onnistu. Mä sädetän teille hyvät yöunet ensi yöksi.. ja sinne perse-naapurille vaikka niitä vyöihrakuoriaisia!

    VastaaPoista
  4. Toi yhden oluen juttu ärsyttää mua aivan sairaasti! Sitä elää niin nuhteetonta elämää, antaa kaikkensa lapsille 24/7 yms. marttyyriosastoa, ja jos nyt kerran haluisi sen yhden oluen ottaa, niin varmasti on yöunet pilalla. Mulla on täsmälleen sama juttu! Pitäs kai rueta ottamaan yhden oluen iltapäiväkännejä, jospa sitten saisi nukuttua. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kanssa nyt todennut pari kertaa että klo 18 jälkeen ei pidä ottaa mitään jos haluat että se yksi ei tunnu kellään missään. Seitinhkasta siis iltapäivisin :P ja oon ihan tosissani miettinyt että joojoo, otan sen yhden sitten päivällä mutta se homma kusee monesti siihen että illasta pitää vielä ajaa :/ Julma on universumi!

      Poista
    2. Käytiin joku aika sitten syömässä ravintolassa sunnuntai-iltapäivällä. Mulle tuli joku kohtaus ja aloin kadehtia ihmisiä, jotka oli siinä parilla iltapäiväoluella. Ei mulla ennen lapsia ollut todellakaan tapana sunnuntaisin korjailla tai tissutella, mutta nyt kun se ei ole kerta kaikkiaan mahdollista, niin tulee pakkomielle asioihin, joita ei voi saada / tehdä.

      Nimim. Potentiaalinen kaappijuoppo, kun skidit muuttaa pois kotoa?

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?