perjantai 18. tammikuuta 2013

Numeroiden juttuja

Ekan yläaste vaikutti oikein kivalta. Pienempi koulu kuin mä luulin ja muutama kiva homma mitä ei Helsingin muissa kouluissa ole. Nyt ei ahdista ihan niin paljoa. Ja poika itse odottaa tosi paljon yläkouluun siirtymistä. Paljon on muutenkin koko systeemissä muuttunut näiden 20 vuoden aikana. Siis vastahan siitä on 20 vuotta (vitun masentava luku) kun sitä itse meni yläasteelle.

Tosin musta tuntui taas että vanhempien ikäjakauma on sellainen että mä olen ainoa vanhempi joka tullessaan kuunteli ipodilla Foo Fightersia täysillä ja samalla mielikuvitteli vetävänsä ilmakitara-sooloa ja slaidaavansa pitkin On the rocksin lattiaa. Mutta ihan hyvin se on tähän astikin mennyt näin. Vaikka monissa vanhempien illoissa musta tuntuu että kuuluisin enempi sinne oppilaiden kuin vanhempien puolelle.

Tokan hammaslääkärikäynti taas tältä viikolta ohitse. Tosiaan siellä juostaan nyt ensi alkuun joka jumalan viikko. Mutta ompahan kuulkaa tehokas hammashärveli. 1,5 viikkoa käyttöä takana ja ylähampaissa näkyy jo tuloksia :o kylläpä muuten motivoi sekä muksua että mammaa! Nyt saatiin jopa kuukauden tauko tähän väliin ennenkuin tarvii seuraavan kerran mennä näytille. Hyvä Toka!! (ja minä)

Kolmosen kanssa käytiin lääkärissä eilen. Koska sairaanhoitaja-äiti ei osaa lastansa hoitaa niin käytiin hakemassa vähän lisäkonsultaatiota. Tuttu lääkäri sattui vastaan jonka ilme oli melkoinen kun kysyin että saako tälle käyttää panadolia. Pitäisi nää nyt tosiaan joo työn puolesta tietää mutta sitä sokaistuu aikalailla näiden omien kanssa. Ekan vein joskus vauvana lääkäriin "kun tällä taitaa olla vähän flunssa" ja lääkäri tokaisi samantien että ompas paha silmätulehdus. Se on niin todettua että mä osaan hoitaa muita paitsi itseäni ja lapsiani kun ne on sairaana. Noloa...

Ja pemalauta jurkele että siellä on kylmä!!! Vaikka mulla oli pikkupatteri takin alla niin meinasin kuolla. Ei ole minun ilmasto tämä tämmöinen. En oo ihan varma onko naama sulanut vieläkään siitä irvistyksestä mihin se tuolla kohmettui. Nyt meen facebookkiin nillittämään säästä ja sen jälkeen koppaan Kolmosen kainaloon ja me mennään koko loppupäiväksi sänkyyn peiton alle!

Ps. Kolkki, tuo pikku-haisuli joka ilmeisesti yrittää kaasuttaa koko muun perheemme hengiltä, täyttää tänään 12 viikkoa. Kohta mä olen katsastamassa senkin yläkoulua.

4 kommenttia:

  1. Ai sullakin on haisulivauva :D

    Mulla on tänä keväänä 20 vuotta yo-kirjoituksista...

    VastaaPoista
  2. Söin mantelilla täytetyn laskiaispullan niin nyt sitten vauva haisee :P Hups! Mä en vaan ymmärrä miten näin nuorella ihmisellä voi olla noin vanhoja lapsia. En ikäkriiseile mutta tota en tajua :D Ja luulen että ton ensimmäisen jannun kanssa ihan kaiken suhteen tulee noita "vastahan itsekin olin"-hajatelmia kun ajankohtaiseksi tulee.

    VastaaPoista
  3. Heh mulla on sama fiilis noissa vanhempainilloissa ;D Isomman luokalla sattuu olemaan vielä aikalailla vanhempia vanhempia kuin minä (sanahirviö...) ja sitten ne aikuisuuden erot, minä kun en todellakaan ole sinut aikuisuuteni kanssa ;D

    VastaaPoista
  4. Mä koitan kanssa sen ihmeemmin olla välittämättä noista ikähommista mutta hirveän moni oikeasti lähentelee iältään enempi mun vanhempia kuin mua. Niin kyllä siinä välillä tulee väkisinkin vähän olo että olisi omassa vanhempainillassa eikä lapsen :D

    VastaaPoista

Mitä sullon syrämmellä?