tiistai 12. helmikuuta 2013

Henkinen kuolavana

Saako mikään asia ihmistä taantumaan samalla lailla uhmaikäisen tasolle ja kaluamaan kynsiänsä niveliä myöten ja toivomaan nopeaa kuolemaa kuin Kelan hieroglyfien tulkitseminen?
Mä olen koko päivän, siis voi vittu oikeasti koko päivän, tässä nyt selvitellyt yhtä ja toista ja oman duunin kanssa miettinyt suuntaan ja toiseen. Ja mä olen ihan poikki. Aivan loppu. Vauva ei ole saanut mua kertaakaan valvotettua näin väsyneeksi näiden kuukausien aikana kuin Kela sai yhdessä päivässä. Mä haluan nää asiat eteeni valmiiksi pureskeltuina (tai pikemminkin tarviin että tajuaisin)! Tekis mieli ryömiä johonkin nurkkaan nyyhkyttämään sikiöasennossa.

Eniten vituttaa se että nää ei edes loppupeleissä ole niin vaikeita juttuja. Mutta just nyt mä_vaan_en_tajua. Turhautumisen multihuipennus!! Tajuaiskohan paremmin jos ois vähän humalassa.

4 kommenttia:

  1. Eikös se mennytkin niin, että Kela vasta "otti huomioon asiakkaiden valitukset" ja helpotti lomakkeita ja hakukäytöntöjä...? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä lomakkeet ja hakukäytännöt helpottuivat mutta teksti on edelleen siansaksaa :D Tosin ehkä rytinällä allensa jyrännyt norovirus vähän vaikuttaa myös siihen että nyt ei vaan mene jakeluun...

      Poista
  2. Sillä sekunnilla, kun hain ensimmäistä kertaa äitiysavustuksia, mulle tuli flashback siitä, mikä oli parasta valmistumisessa ja työllistymisessä. Ei tarvinnut asioida Kelan kanssa.

    Pari kertaa hommat on menneet putkeen, pari kertaa on mennyt hermot isosti. Esim. äitiyspäivärahan laskentaperust:, jos edeltävän 6 kk palkka on korkeampi kuin edellisen vuoden tulotaso, niin sitä käytetään. Minä lasken (on oikein pitkä matikka suoritettu vuonna 1 ja 2!), ja tulen siihen tulokseen, että joo 6 kk sääntö pätee. Kas, Kela käyttääkin kaavoissaan elinkustannusindeksiä vai mikä lie kulmakerroin se nyt oli, ja mun hillot jäi pienemmäksi. Veronmaksajan näkökulmasta tämä tietysti oli iloinen uutinen, mutta henkilökohtaisella tasolla vitutti paljon. Eli vaikka kuinka tankkaat niitä lomakkeita ja ohjeita, niin ei niissä kerrotakaan kaikkea.

    May the force be with you.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nykyäänhän siinä on joku prosenttiraja tai jtn minkä mukaan ne tulot pitää olla parempia jos sen puolen vuoden perusteella haet. Yritin sitä kanssa hakea ja justiinsa henkilökohtaisella tasolla vitutti. Tulot oli paremmat vaan ei riittävästi että oisi saanut puolen vuoden tulojen mukaan.
      Tällä kertaa päällä isäkuukausi-paini..

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?