tiistai 26. maaliskuuta 2013

11 + 11

Nunju sekä Suvi Trokee-Daktyyli muistivat samalla haasteella.

Mulla on päällä joku kuoleman ebola tai musta surma tai ihan vaan miesflunssa mutta nyt on pää niin jäässä taudista että vapautan itseni vastuusta haastaa ketään eteenpäin. Antakee armoa tai älkää kivittäkö ainakaan kovin kovaa. Jotain ehkä kertoo se että heräsin kestovaippa pään vierestä. Käytetty tietenkin.
Tietystihän se varmaan olisi tässä tilassa loogisinta skipata koko haaste mutta hei antakaa sen nyt houria ja nauttikaa sirkushuveista.
Luonnoksissa olisi vaikka mitä odottamassa mutta saavat odottaa siihen asti kun päässä vipeltää muutakin kuin ektoplasmaa. Onneksi enää pari päivää jouluun aka Siipan lomaan.

Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.
1) Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2) Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen
3) Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille
4) Heidän pitää valita 11 bloggaajaa joilla on alle 200 lukijaa
5) Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut
6) Ei takaisin haastamista


11 helkerin tärkeetä faktaa Kukkiksesta. Kaikkea ja ei mitään.

1. Näinkin (vaalean)vihreä ihminen ostaisi lottovoiton osuessa kohdalle ensimmäisenä auton. Menetin hermot taas eilen bussia odottaessa.

2. Aikanaan kun pari vuotta sitten mun pöytäkone hajosi, halusin väenväkisinkin läppäriksi Macin. Koska onhan se hyvä. Mut mä vaan en osaa käyttää sitä. Hyvänä esimerkkinä kun väänsin sitä valitusta siitä kouluhommasta. Isoin osa ajasta meni siihen kun etsin että missä tässä on joku tekstinkäsittelyohjelma. Enkä sitten loppupeleissä löytänyt yhtäkään vaan naputtelin homman sähköpostiin ja delegoin jatkon Siipan ongelmaksi.

3. Meillä syödään tätä nykyä aivan liikaa makeaa. Kukaan ei ole ylipainoinen mutta eihän se nyt ole lähimainkaan tämmöisen mässyttelyn ainoa huono puoli. Jotain hyväskää meillä on päivittäin. Ja mä olen meillä kuitenkin edelleen ainoa imettävä, jolla nyt on lakisääteinen oikeus vaikka elää sillä sokerilla. Meidän lapset ei ole koskaan kuulleet käsitteestä karkkipäivä. Tai ovat, se on joka päivä.

4. Näinkin kova kirjojen lukija on kuitenkin ihan onneton kirjaston asiakas. Viime kesänä kun haettiin lapsille luettavaa ja tehtiin osoitteenmuutoksia sinne kirjaston tietokantoihin niin täti yritti höylätä sitä mun kirjastokorttia kerta toisensa jälkeen. Kunnes se sai jostain ongittua sen tiedon että mun kirjastokortti on mennyt vanhaksi?!?!?! Liian pitkään käyttämättä olevat kortit kuulemma poistuu tietokannasta päivitysten yhteydessä. Ei selvinnyt mikä se päivitysaikataulu on että kuinka usein se kannattaa käydä sitä korttia vinguttamassa, ihan vaan kaiken varalta etteivät potki pois.

5. Päästin mun lapsen facebookiin. Vähän etuajassa ikäsuosituksista mutta ehtii haalimaan kaverit listoille ennenkuin luokka hajoaa ja ala-aste loppuu. Samalla kun muksu haki kavereita omalla koneella, mä siivosin ja piilottelin valokuvia omalla koneella omasta profiilista. Tähän on tultu. Mun äiti SEKÄ mun lapsi on facebookissa. Mä en voi enää ikinä päivitellä sinne mitään mopo karkasi-juttuja. Ei sillä että se tässä mihinkään karkaisikaan mutta noin niinkuin hypoteettisesti.
Nyt mun tekisi koko ajan mieli stalkata lapsen profiilia että ketä sillä on kavereina siellä ja mitä ne siellä puuhaa. Tää tuntuu ainakin olevan hitti.

6. Maailman parasta lohturuokaa on cheese 'n chili fries. Ranut paistetaan uunissa semmoiseksi miten itse tykkää niitä syödä (mä tykkään kun ovat vähän sellaisia kuivia ja kovia.), maustetaan uunista tulon jälkeen chilillä (vähän) ja currylla (PALJON), raastetaan cheddaria päälle mauan mukaan (eli paljon) ja nautitaan mieluiten hellmann'sin majoneesin kanssa.

7. Voisin kosia sitä joka keksi yhdistää samaan pulloon tumman oluen ja tumman suklaan.

8. Mulla on 3 tatuointia.

9. Tykkään vastata kaikenmaailman kyselyihin. Ihan lähtien näistä haasteista mielipidekyselyihin. En kuitenkaan suullisesti vaan näin kirjallisesti ajan kanssa ja sitä tahtia kuin huvittaa.

10. Pärjään ihan yllättävän vähällä unella ja ensimmäisen lapsen jälkeen en ole kokenut valvomista rankimpana vauvavuodessa. Paitsi silloin kun on päällä tämmöinen kulkutauti.

11. Tärkeimmän elämänoppini sain muutama vuosi sitten syöpään kuolleelta ystävältäni. Hän kertoi että kun sai tiedon sairastumisestaan, hän karsi välittömästi elämästään ihmiset jotka eivät olleet ystävyyden arvoisia. Hän myös ihmetteli että miksi ihmeessä oli terveenä ollessaan pitänyt elämässään mukana näitä tyyppejä. Samaa filosofiaa olen noudattanut siitä lähtien, vaikkakin sillä saa tietyllä tavalla mulkun maineen.


Suvin kysymyksiin sopersin näin:
Sitten ne yksitoista kysymystä (Vähän Nunjua mukaillen) eteenpäin laitettaviksi!

1. Paras kirjasitaatti tai lentävä lause?
Kirjasitaateista suosikkini on tämä, en vaan muista mistä olen sen napannut (veikkaisin Mustesydän-kirjaa mutta varma en ole):
""Mitä tarkoittaa OIKEA?", kysyi Pupu eräänä päivänä, kun ne makasivat vierekkäin lähellä lastenkamarin takansuojusta ennenkuin lastenhoitaja tuli siivoamaan huoneen.
"Tarkoittaako se sitä, että lelussa on väännettävä kahva ja sen sisältä kuuluu surinaa?"
"Oikea ei tarkoita sitä miten lelu on tehty", Puuhevonen sanoi. "Toisista leluista vain tulee oikeita. Kun lapsi rakastaa lelua hyvin, hyvin pitkään, ei ainoastaan leiki sillä, vaan TODELLA rakastaa sitä, niin sitten siitä tulee oikea."
"Tekeekö se kipeää?", Pupu kysyi.
"Joskus", Puuhevonen vastasi, sillä se puhui aina totta. "Mutta kun on oikea, kipu ei haittaa.""

2. Huonoin kosmetiikkatuote jota olet kokeillut ja jota kehotat kaiki välttämään?
Mulla on kamalan vähän mitään huteja sattunut viime vuosina kun oon niin merkkiuskollinen enkä kokeile uusia. Mutta muistelen ainakin teiniajoilta jonkun Anytimen puuterin kosahtaneen rosvosektorille ja isosti.

3. Minkä vaatteen tai asusteen tai kengät olet ostanut viimeksi?
No niitä mainostamiani verkkareita. Säälipisteitä, kiitos!

4. Turhamaisuusasteesi?
Tällä hetkellä aika nollissa. Jos taas näyttäisi vähän vähemmän kokaiini-addiktilta niin oisin tyytyväinen.

5. Paras jalkarasva?
Mun täytyy myöntää että en käytä. Siippa rasvaa mun jalkoja hieroessaan mutta silloin on laitettu mitä nyt käden ulottuvilla on ollut. Tummeliakin se on joskus laittanut.

6. Erikoisin paheesi?
No mun mielestä se ei ole pahe muttakun tää elämä on tällä hetkellä vähän tällaista laiskanpulskeaa ja tylsemmän puoleista enkä muutakaan keksi niin sanotaan että lauantaisin ruokaa laittaessa (laitetaan sillon yleensä jtn isompitöistä) tykkään siinä samalla ottaa viiniä lasillisen tai oluen.

7. Paras lastenohjelma?
Täytyy sanoa että tykkään Roni Neutronista mahdottomasti. Varsinaisestihan meidän perheessä ei tällä hetkellä ole lastenohjelma-ikäisiä mutta vastaan Roni Neutroni. Ultra-Lordi!!! Ja Vili Vilperin Väpä on kanssa paras!

8. Kumpi on tärkeämpi keksintö, modernit kuukautissuojat (so. tamponit, ohuet terveyssiteet, kuukuppi) vai pyykkikone?
Tähän täytyy vastata puhtaan demokraattisesti ainoana naisena viiden hengen perheessä että pyykkikone.

9. Girls vai kulttuuri- tai tiededokumentti?
Girls! Mä oon vieläkin jotenkin ihan ihmeissäni siitä kakkoskaudesta.

10. Naiseuden/naisellisuuden korostaminen vai häivyttäminen?
Keskitie :)

11. Milloin viimeksi kävit hammaslääkärissä/suuhygienistillä?
Joskus viime kesänä kun olin raskaana. Meinasin tintata sitä hygienistiä kuonoon kun se kommentoi jotain mun mahan koosta ja me oltiin justiinsa samana päivänä menossa vastaanotolle tutkimaan että miksi meidän vauva ei ole sellaisen kokoinen kuin pitäisi ja ihan tosissaan oli pelkona että jotain voisi olla viallakin. Älkää koskaan ikinä kommentoiko niistä masuista yhtään mitään, suuntaan tai toiseen!


Ja Nunjua kiinnosti nämä:

1. Paras elokuvasitaatti?
Nyt ei tuu äkkiä mieleen kuin Tappajahaista "You're gonna need a bigger boat."

2. Se kosmetiikkatuote jota kehuisit varauksetta muillekin käytettäväksi?
YSL:n valokynä. 12 vuotta oon jo kehunu.

3. Mitä itsekästä teit viimeksi?
Söin kaikki suklaakeksit pois. Kaikki!!!

4. Viimeksi lukemasi kirja?
Mä en muista. Mulla on tuolla kirja kesken mutta en muista minkä mä luin sitä ennen?!?!

5. Paras käsirasva?
Nokun en mä näitäkään oikein käytä... jos käytän ni sitä mikä ekana käsiin osuu. Olempa joskus tarpeeksi väsyneenä koittanut hieroa kämmeniin vauvan sinkkivoidetta.

6. Paras luonteenpiirteesi?
Viiltävä sarkasmi

7. Mihin seurustelukumppanisi/parisuhteen toinen puolisko ihastuivat sinuun ensimmäisenä?
Silmät varmaan

8. Nojatuoli vai sohva, kumpaan lösähdät illalla (vai lösähdätkö ollenkaan?
Sohva. Ja lösähdän :)

9. Jatka lausetta: "Kun herään aamulla, näen ensimmäisenä...."
No tänä aamuna se jatko meni ainakin niin että huvittaisi nähdä vähän lisää unia. Mutta vauvahan siinä vastassa toljotti. Virnuili ja läpsi naamaan ja sanoi että häähäähäähöyhöyhöy

10. (tässä kohtaa ehtyy kysymysnaattori, ei vain tule enempää... ääh...) Missä istut bloggamassa?
Sohvan nurkassa

11. Melkein kaikki haaveilivat lapsena (kai?) olevansa jonkun toisenniminen? Minkä nimen olisit valinnut itsellesi?
Muistan tykänneeni ainakin Sannasta. Ja Sallasta.


4 kommenttia:

  1. Mustesydämestä ei löydy puuhevosia ja pupuja :) mutta Samettipupu kirjasta löytyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiskohan tuo sitten siitä Mustesydämen jatko-osasta....

      Poista
  2. Anytimen puuteri! Itsekin lankesin siihen miinaan joskus varhaisteininä! Minä kalkkilaivan kapteeni ostin vieläpä jonkun lähes tummimman sävyn (makutuomarina ollut kaverini oli että "musta toi on sulle ihan oikea sävy"), ja tekihän se naamasta sitten ihan helvetin oranssin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D

      Tuossa meidän lähellä olevassa opinahjossa käy eräs nuori nainen koulua ja sillä on justiinsa sellaiseksi oranssiksi meikattu naama. Ja se pistää silmiin aina ihan törkeesti. Vaikka se istuu esim. ruuhkabussissa niin sen bongaa sieltä.

      Muistan että se Anytime teki myös sen että se kiristi naamaa ihan törkeesti kun se oli jotenkin niin matta.

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?