keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Mahdoton tehtävä eli viisi valintaa

Sain viime kuussa nimipäivä-lahjaksi (on muuten ehkä turhin päivä mitä juhlia mutta tokihan mä lahjoja vastaanotan. Ja jotain hyvää leipasen) lahjakortin, jolla saa teetettyä viidestä valokuvasta jääkaappimagneetit.
Keksin hyvinkin nopeasti 2 kuvaa jotka teetetään mutta 3 muuta onkin haasteellisempaa... kuvia olisi koneella useampi tuhat. Valitseppa niistä nyt sitten...

Lapsista olisi kiva löytää kuvat jossa kaikki olisi suht samanikäisiä. Eli kun tuo pienin on tällä hetkellä 4kk niin josko sen aikahaitarin vetäisi 4-6kk välille. Ovat niin samasta puusta olleet vauvana että hauska sitten katsoa tunnistaako pojat kuvista. Joku yhteisotos olisi kanssa kiva. Mutta tarvitseeko kaikki kuvat edes olla lapsista? Onhan sitä valokuvia muustakin.

Öinen Praha, joka otettiin kun taaperrettiin takaisin hotellille. Kolmonen oli mahanpohjilla 10viikkoisena. Tai Edinburgista Elephant Housen ikkunasta otettu kuva linnasta, joka inspiroi aikanaan J.K.Rawlingia. Tai kuva Amsterdamista siitä iloisesta laivaseurueesta jotka viettivät synttäreitä ilmapalloja täynnä olevassa veneessä. Tai Ateenasta aamunkoitteessa. Ehkä kuitenkin kuva Lontoon Portobello Roadin lauantaihulinoista? Kaikki nuo oli mukavia hetkiä. Mitkä muistaa ilman valokuvaakin.

Kesämökkireissut kaveriporukalla. Tanssimiset paljain jaloin nurmikolla sukulaistytön valmistujaisissa. Festarit. Polttarit. Häät. Kissat pentuina ja vasta kotiutuneina. Auringonnousu Kalliossa. Kummilapset. Vanhoja mustavalkoisia kuvia isovanhemmista. Koti. Luonto. Meri. Omat lapsuuskuvat.

Entäpä jos ihan vartavasten ottaisi 5 kuvaa, vain tätä projektia varten? Tosin kun yrität ottamalla ottaa niin varmasti epäonnistuu. Ja mistä ne nyt ottaisi?

Mulla on tämä kuu aikaa valita. Lähdenkö edes selaamaan kaikkia kuvia? Vai valitsenko randomina esimerkiksi facebookin albumeista? Fiilispohjalta vai pidemmän mietiskelyn jälkeen? Onko mulla sormissa enää kynsiä tämän kuun jälkeen? Saatika normaali verenpaine ja ehjät verisuonet päässä.


Ps. Mä taidan kasvattaa jotain uutta yhdyskuntaa mun poskionteloissa...

Pps. Mä näin painajaista vauvauinnin alkamisesta. Bikiniraja oli kamala ja uikkari nurinpäin ja vauva yrjös ja kaikki tuijotti. Mä ymmärrän että ihminen näkee painajaisia vaikka koulun alkamisesta tai uudesta duunista tai että lapsille käy jotain mutta että vauvauinnista?!?!?! Mun elämänpiiri on tällä hetkellä hyvin pieni.

6 kommenttia:

  1. Mäkin oon nähnyt vauvauintipainajaisia!
    Tosin niissä lapsi kakkasi altaaseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D mä niin näen itseni jo siellä altaan reunalla paniikkipölöttämässä ja yrittämässä tiirailla bikinirajaa jostain kaakeleista ja varmaan en vauvaparkaakaan uskalla syöttää tuntikausiin ettei se nyt vaan sit yrjöö. Kaikkea sitä..

      Poista
  2. Siis mitä, eikö niihin tuukaan viittä kuvaa musta?!?!?! Mitähäh?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vittu mä unohdin että sä luet tätä :P

      Poista
  3. huomaan että olen myöhässä ideani kanssa, mutta vastaisuuden varalle ehdottaisin että kuvat kaikista lapsista ja vanhemmista saman ikäisinä. Esim vuoden iässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi vitsi toi olis kyllä ollut ihan huippuidea! Tosin vauva tulee vasta nyt piakkoin vuoden ja se lahjakortti olisi ehtinyt umpeutua mutta tosiaan, vastaisuuden varalle :)

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?