perjantai 15. maaliskuuta 2013

Puhutko Remppamiestä?

Mä olen aina sanonut että musta ei olisi talonrakentajaksi. Eikä kyllä varmaan omistajaksikaan. Liikaa vastuuta ja mä en ymmärrä mistään mitään. Ja vaikka olen tavallaan sellainen "tekemällä oppii" niin en laskisi sitä nyt kuitenkaan sopimaan näihin remppajuttuihin. Mun mielenterveyden tilaa kysellään jo ihan tarpeeksi tämän normisirkuksen pyörittämiseen.

Mutta kuulkaa! Meillä on keittiössä taas lattia!! Ihan kiinni oleva lattia! Ja alakerran äänet ei enää kuulu (tähän tulisi sellainen autuas hymy). Vastavuoroisestihan yläkerran tulipalon jäljiltä aletaan todennäköisesti piikkaamaan (kuulemma hyvin yleistä sammutustöiden jälkeisissä rempoissa) hyvinkin lähiaikoina mutta nautitaan nyt tästä hiljaisuudesta. Meidän remontti on viimeisiä saumojen hiomisia ja lattialistoja vailla valmis! Ihan todellako tässä kohta uskaltaisi alkaa harkitsemaan lapsen nimiäisiä?? Ennenkuin se kävelee itse avaamaan oven vieraille...

Pientä yhteenvetoa tulee kuitenkin nyt tästä meidän keittiörempasta koska olen alkanut aika sujuvasti näiden kuukausien aikana puhumaan ja ennenkaikkea ymmärtää kieltä nimeltä Remppamies.
Remppamiestä puhutaan aina kun korjataan tai laitetaan jotain.
Mistä tietää kuka puhuu Remppamiestä? No heidät on hyvinkin helppo erottaa koska pukeutuminen noudattaa yhteinäistä muotia. Vyötäröllä roikkuu työkaluvyö ja vaatetus sisältää mahdollisimman paljon neonväriä.
Remppamiehen käyntikorttina toimii kengänjälki lattiassa. Yleensä se jättää niitä käyntikortteja useamman. Ihan kaikenvaralta että varmasti tiedetään että on käynyt.

Tässä menneiden viikkojen aikana olen oppinut tulkkaamaan seuraavat fraasit. Suluissa siis se mitä oikeasti tarkoitetaan.

Me tullaan kahdeksalta aamulla
   ...(Ennen kymmentä ei tulla. Tai en tiiä. Siihen aikaan ei ainakaan tulla kun sovittiin että tullaan)

Me soitetaan ensin
   ...(No ei todellakaan soiteta. Me tullaan soittelemaan sun ovikelloa sitten kun tullaan. Jos tullaan. Ja jos et nanosekunnissa ole avaamassa sitä ovea niin haetaan paikalle huoltomies)

Mä tuun kohta
   ...(Käyn eka kahvilla ja tuun sitten. Jos tuun. Kohta on semmonen neljän tunnin haitari)

Tää on huomenna valmis
   ...(Huomenna tää ei ainakaan oo valmis)

Tää on tänään valmis
   ...(En mä jaksakaan tätä tänään tehdä. Seison tuolla pihalla mielummin puolet ajasta röökillä)

Tää tarvii varmaan piikata
   ...(Mistä minä tiedän mitä tälle pitää tehdä. Kunhan veikkailen lämpimikseni)

Eiköhän tää homma oo mun osilta puolilta päivin valmis
   ...(Katotaan nyt miten tota ruokatunnilta irtoaa takas hommiin. Ja sitten päälle vielä ne muiden kavereiden hommat koska jokaisen työvaiheen tekee eri kaveri)

Tää kuivuu puolessa tunnissa
   ...(tai puolessa päivässä)

Ooksä nyt kotona?
   ...(Ooksä koko viikon kotona koska mä en oo varma koska mä tuun)

Tää homma etenee nyt näin...
   ...(en tiedä mistään mitään)

Joo kato kyllä meillä on tapana aina sitten soitella
   ...(ei ole tapana)

Meitä on kehuttu valtakunnan nopeimmiksi!
   ...(jätetään kuitenkin aina kertomatta että missä asiassa. Nää korjausbisnekset kun se ei ainakaan ole)

Älkööt nyt kukaan loukkaantuko koska ihan mukavia setiä kaikki oli. Huumorishommia jooko.

4 kommenttia:

  1. Anteeksi, ei sais nauraa, mut hyvin kirjoitettu :D Onneksi mulla on hyviä remppamiehiä (lue: luotettavia) tuttavapiirissä, mutta on näitäkin nähty ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli nuo oikeasti kaikki ihan tosi mukavia mutta kävi jo huvittamaan se "me soitetaan sitte" ja "tullaan kahdeksalta". Oonhan mä tässä äippärillä joo mutta ei se sitä tarkota että mua kiinnostaa olla päivystämässä aamusta iltaan tossa ovella että joko tullaan :D

      Poista
  2. :DDD! Onnea lattiasta!
    Tuli mieleen tästä King of Queens sarja jossa päähenkilön Dougin piti käydä juopottelemassa useita kertoja venäläisten remppamiehien kanssa jotta remontti aina jatkui ja eteni, silläkin hinnalla, ettei hän itse kestänyt alkoholia. Lienee siis kansainvälinen ihmistyyppi tämä remppamieheys :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Apua miten mä olen missannu tollasen jakson :D

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?