tiistai 16. huhtikuuta 2013

11 all over again

K. Ärjyperä haastoi ja koska minähän tykkään jauhaa itsestäni niin tässä tulee! En nyt ehkä varsinaisesti kerro 11 faktaa itsestäni mutta meidän seinien sisäpuolille liittyviä juttuja kuitenkin. Haastankin myös jokaisen lukijan kertomaan omassa blogissaan (mikäli sellainen löytyy) 11 satunnaista kotiseinien sisäpuolelta! Linkkiä tänne sitten.

Kyseessä on siis tämä haaste (minä vähän sovellan nyt näitä sääntöjä taas kerran) :



Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.

1) Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2) Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen
3) Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille (saatte siis itse keksiä ne 11 juttua)
4) Heidän pitää valita 11 bloggaajaa joilla on alle 200 lukijaa (jokainen saa poimia tämän nyt itse)
5) Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut (no suuruudenhulluna KAIKKI)
6) Ei takaisin haastamista


Ja ne 11 meiltä:


1. Söin eilen elämäni ensimmäisen Macaron-leivoksen. Hyvää oli mutta jotenkin just sellasia että en kyllä saatanassa yritä itse tehdä.

2. Ennen kuin alan lukemaan kirjaa, mun on aina ensin tarkistettava paljonko sivuja siinä kirjassa on.


3. Mä olin jatkuvasti rastoista kiinni meidän olkkarin lampussa. 


4. Mä inhoan aluslakanan laittamista meidän parisänkyyn. Se on aina jotenkin väärinpäin. Tiedättekö kun sen huiskasee siihen auki ja sitten sitä saa pyöritellä 4875845638 ympäri ennenkuin se on niin että ylettää kaikkialle. Ja ei, se pesulappusääntö ei todellakaan pidä paikkaansa.


5. Vaikka meidän yöt on nyt jotain ihan horroria niin päivisin täällä nukutaan edes jotenkin. Ja useimmiten niin että pitkille unille mä vaan vien vauvan tuonne ulos koppaan ja se nukahtaa sinne itsekseen. Joskus se saattaa tirritellä siellä hereillä vartinkin itsekseen ja mä aina välillä mietin että onkohan sillä siellä nyt yksinäistä ja hyljätty olo. En ole sentään vielä kertaakaan hakenut sitä takaisin sisälle halittavaksi, kahvirauha se olla pitää.


6. Väittelin Keskustelin aamulla teinin kanssa taas vartin aiheesta talvipipo/lippis. Mä olen joku kaksi viikkoa kehoittanut Kaksikkoa vaihtamaan ne talvipipot ohkasempaan versioon. Kaksikko on kaksi viikkoa tykittänyt koska mennään lippis-ostoksille-monologia lähes tauotta jokaisessa sopivassa käänteessä. Ja kaksi viikkoa ne on hiljaisena mielenosoituksena pitäneet päässä niitä vitun talvipipoja hikipäässä. Koska ei ole olemassa kuin ääripäät eli tässä tapauksessa JOKO talvipipo TAI lippis. Ne saatanan ohkaisemmat välimuodot kun ei käy. En tiedä itkiskö vai nauraisko kun teini vetää oikein draamaisilla otteilla sen talvipipon päähänsä ja höystettynä sellaisella no mä nyt sit laitan tämän kun ei ole sitä lippistä-ilmeellä.


7. Kaksikko räplää salaa kännyköitä nukkumaanmenon jälkeen. Mua ärsyttää tämä ihan sairaasti. Oon muutaman kerran ottanut ne niiltä yöksi pois mutta koska niillä on kännykässä herätys niin ne on oltava siinä sängyn vierellä. Hankittiin viime syksynä niiden huoneeseen sellainen lentävä herätyskello ja luultiin olevamme nyt tosikin nokkelia tämän kanssa. Paskanmarjat ja muut sekahedelmät, se pitää niin kamalaa metakkaa että ei todellakaan sillä herätetä ketään. Koska mäkin herään siihen. Räpläilköön niitä luurejaan sitten, kunhan herätys on mietoääninen.


8. Toivon todella että Siippa ei lue tätä koska suunnittelen sille ja mulle karkumatkaa Dubliniin. Toteutusvuosi ei vielä tiedossa.

9. Kun mä heräsin yöllä vaihtamaan Kolmosen vaippaa, mulla oli tähän vaikka mitä hyviä juttuja mitä kirjoittaa. Nyt en tietenkään muista enää yhtäkään.

10. Mulla on yksi nimikaima. Hän asuu pohjoisessa ja saan aina vähän väliä hänelle tarkoitettuja sähköposteja tai tekstiviestejä. Mua on pyydetty mm. hakemaan korkkarit Yli-Tornion seurakunnasta ja hakemaan kirjastosta se Kelan ohjekirja.

11. Mulla on aivan järkyttävä himo Pirkan kiviuunissa paistettuun Margharita-pizzaan. Kaksi flunssaa kuukaudessa ja siihen heti perään tuo alati kakkiva kuopus on tehneet sen että syömiset on taas mitä sattuu ja koska sattuu. Ihan sama. Ei kiinnosta saatana.


K. Ärjyperä kyseli seuraavia:



1) Ärsyttävin sanonta?

Voi elämä mä tiedättekö inhoan kaikkia sanontoja! Ja kaikenlisäksi käytän niitä itsekin jatkuvasti. Kaikkien aikojen typerin taitaa olla koputa puuta-sanonta jota vielä höystetään sillä että koputetaan omaa päätä. Luonnollisestihan teen niin itsekin.

2) Mistä vuodenajasta tykkäät eniten?

Kesästä. Muita ei tarvisi.

3) Karmaisevin kokemuksesi kosmetiikasta?

Mä olen niin auttamattoman huono kosmetiikan käyttäjä että mitähän tähän sanoisi.... varmaan se samainen Anytimen puuteri minkä laitoin johonkin aiempaankin.

4) Lempiruokasi ja sen resepti?

Mulla on kamalasti lempiruokia ja luonnollisestihan olen myös maailman paras kokki! Mutta laitetaan tähän nyt sitten Paneer Butter Masalan resepti, minkä kuvan tännekin olen postannut ja joka näkyy vilkkuvan tuossa LinkWithinissa (ompa muuten typerä gadget, mulla se ei ainakaan päivity ja oon jo kahdesti sinne apujoukoille laittanut sähköpostiakin asiasta). Tämä on koko perheen lempiruoka.
On muuten siitä näppärä ruoka että sen voi tehdä niin kasvis, liha kuin äyriäisversionakin, mikä nyt itselle parhaiten passaa.
Tarvitset:
Tikka Masala-kastiketta purkin. Saa ihan normikaupasta, en ole huomannut eroja valmistajien välillä.
Creme bonjour cuisinen Sipulisekoitus-soossin
Tandoori-tahnaa
kardemummaa
neilikkaa
voita
kasvisversioon joko leipäjuustoa tai kotijuustoa (tai sitten haet jostain etnisestä liikkeestä Paneer-juustoa TAI marttailet ja teet sitä itse)
lihaversioon kanaa 
äyriäisversioon katkarapuja
basmatiriisiä
Naan-leipää joko itsetehtynä tai ravintelista haettuna, älä helvetissä osta sitä kaupan kamalaa!!!

alkuperäisohjeessa (joku ruokaohjelma muutaman vuoden takaa, Carmen Grayn joku tyypeistä teki tän) oli muuten kanssa sipulia ja valkosipulia mutta jostain syystä mä oon jättänyt ne pois? Pitääpä kokeilla taas laittaa joskus....


Pilko ne juustopalaset sellaisiksi kuutioiksi kun haluat, isoja tai pieniä, ihan sama. Paistele niitä hetki voissa mutta ihan hetki vain, se juusto tahtoo muuten lössäytyä. Heitä perään Tikka masalat ja huuhtase vähän sitä tölkkiä kraanan alla ja heitä ne vedet sinne pannuun perään. Joku desin verran varmaan. Creme bonjouria perään ja lusikallinen Tandoori-tahnaa. Mausta neilikalla ja kardemummalla. Keitä riisi ohjeen mukaan. Se on siinä!

Ruoan tulisuutta voi muuten säädellä tuolla tandoori-tahnalla. Jos haluaa tulisempaa niin juustopalaset voi ennen paistamista marinoida tahnassa. Ja jos haluaa taas vähemmän tulista niin sitten laittaa sitä tahnaa vähempi kastikkeeseen ja lisää vielä sekaan vaikka yhden ruokakerman.

Liha ja äyriäisversiossa paista ekana runsaassa voissa kivan värisiksi ja sitten seuraa yllä olevia ohjeita.


5) Mikä asia nauratti viimeksi?

Niko Saarinen (oli BB:sä ja Viidakon tähtösissä) oli Radio Rockin Korporaatiossa vieraana niin niille jutuille naureskelin. Niko ei ole oikeasti laisinkaan niin bimbo kuin antaa ymmärtää, se on siltä ihan selvästi harkittu veto että se on vähän (paljon) sellanen hepsankeikka. Tässä maassa ei vaan tollaisella oikein pääse tienaamaan.

6) Mikä on mielestäsi paras (lasten)kirja?

Mä olen taas vähän pudonnut kärryiltä lastenkirja-genressä mutta Tatut ja Patut on hyviä näistä tuoreemmista ja sitten vanhemmista Pupu Tupuna.

7) Milloin keksit parhaat ideasi?

Hah, mitkä parhaat ideat? :D

8) Löhöily- vai aktiviteettiloma?

Löhöilty aktiviteettiloma. Mä en ymmärrä sellaista että lomalla tuunataan kesämökkiä kämmenet rakoilla mutta sitten vastavuorosesti kohteessa mä ramppaan joka julmetun lonely planetin paikan.

9) Mitä urheilulajia suosittelisit paatuneelle sohvaperunalle (okei, okei, ihmettelen, miksei urheilukärpänen pure mua ikinä, saa yrittää motivoida!)?

Kävelemistä tv:n luokse kun tarvii vaihtaa kanavaa ja mainoskatkolla kävelyä jääkaapille. No ei vaineskaan. Tähän tarvisi nyt vähän saada taustatietoa että haluaako sohvaperuna urheilunsa tapahtuvan sisä- vai ulkotiloissa? Jos sisätiloissa niin suosittelisin ehkä jotain laiskanpulskeaa kuten BodyBalance ja jos ulkona niin ihan reippaampi kävely voisi tehdä poikaa.

10) Oletko koukussa johonkin telkkariohjelmaan? Mihin?

Viidakon tähtöset. Laatuhöttöä. Meillä on aina ihan kisaeväätkin tätä varten.

11) Järjestys vai kaaos?

Järjestetty kaaos

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä sullon syrämmellä?