perjantai 5. huhtikuuta 2013

On paljon päiviä hyviä...

Kiukkupäivä! Kyllä on ihmisen ongelmat näin kotona ollessa taas järjettömissä mittasuhteissa.

  • Miksei pullaa vaan voi syödä loputtomia määriä vaan jo kahden jälkeen maha turpoaa kipeäksi?
  • Avocado on ihan parasta ruisleivän päällä mutta miksi sitä on niin helkerin hankala syödä? Palaset tipahtelee joka haukkasulla leivän päältä vaikka kuinka isoiksi lohkoiksi jättäisit ja sormet on välittömästi vihreässä liisterissä. Miten siinä esimerkiksi samalla läppäriä käytät? Keksikää parempia hedelmiä!
  • Meillä ei ole kuin mustia ja sinisiä vaatteita. Ainakin jos pyykkikorien sisältöä katsoo. Miten tämä on mahdollista koska mä nimenomaan olen ostanut kaiken muun värisiä? Ja miten noita voi olla noin paljon?? Jos mä pesen koneellisen mustaa pyykkiä niin se on aivan tasan varma että seuraavana päivänä on jo uusi samanmoinen odottamassa.
  • Miten on mahdollista että vaikka paino vaan tippuu ja tippuu niin vyötäröltä ei häviä mitään? Vanhat housut pyörii reisien kohdalta mutta stoppi tulee kun kangas kohtaa lantion. Siihen se kuulkaa jää! Miksi se kaikki häviää perseestä ja tisseistä mistä ei tarvisi hävitä. Mulla on kohta perseen tilalla kuoppa. Keksikää joku täsmäpilleri millä saa ohjattua ihrat oikeisiin osoitteisiin.
  • Minkä takia ne kaikista sitkeimmät lehtimyyjät soittaa aina tavallisista kännynumeroista? Että ei ole mitään vaihtoehtoa sille että vastaako siihen puheluun vai ei. Ja kun noihin tavallisiin kännynumeroihin on vähän pakko vastata kun koskaan tiedä mistä lapsesta sieltä nyt soitetaan ja mitä ne nyt taas on tehny. Mä olen tehnyt sen mainontakielto-hässäkän mutta pitäisi vissiin tehdä uudestaan. Ja ei siinä, olen joskus nuorena itsekin yhden kesän ollut lehtimyyjänä ja ei se mitään herkkua työnäkään ole mutta on se nyt hemmetti että vaikka kuinka hoen että mulla ei nyt oikeasti ole rahaa maksaa, ei edes sitä sun halvinta tarjousta koska olen himassa ja tulot on pienemmät kuin töissä ollessa joten ihan kaikki ylimääräinen on karsittava pois että olisi rahaa nyt vaikkapa ruokaan mutta oikeasti tilaan tämän kyllä sitten kun ollaan takaisin töissä koska tykkään tätä lukea niin ei vaan mene jakeluun!
  • Voisiko ne rokotteet kehittää kaikki menemään jotenkin muuten kuin pistelemällä? Mä en kestä sitä että noita lapsia ronkitaan. Vauva katsoi mua just sellaisella niin kostan tän sulle ensi yönä-ilmeellä että voin jo kuvitella kummoiset valvontafestarit meillä pidetään.

Käyn kaivamassa mun Sue Ellen-paidan päälle just nyt ja hautaudun sohvan nurkkaan!

4 kommenttia:

  1. Mä syön joka päivä avokadoleipiä läppärillä (siis olen samalla läppärillä kuin syön). Paras on Saaristolaisnappi + puolikas avokado, jonka liiskaat siihen leipään haarukalla, jos on sopivan kypsä avokado menee muussiks eikä putoile tai sotke. Vähän merisuolaa päälle myllystä. Muy bueno.

    Millanen on Sue Ellen-paita?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen jotenkin niin ahne mukamas että en ehdi soossimaan sitä siihen leivän päälle. Ja oon laittanut aina kokonaisen avocadon (ja raejuustoa, joskus kanssa vähän yrttisuolaa) koska se tummuu niin äkkiä jos jättää osan syömättä. Ja reissumiehellä!
      Sue Ellen on muutama vuosi takoperin MentalWearilta hankittu. Siinä on Sue Ellenin kuva ja teksti "give me another drink so I can forget about everything". Joskus osuva.

      Poista
  2. Kaavit lusikalla kuoresta leivälle (muutamana kerroksena) niin siinä mössäytyy sen verran, et pysyy hyvin kasassa, tai ainakin paremmin. :) on nopeampaakin kuin leikkely, ainaki mun mielestä. kannattaa myös jättää kivi siihen toiseen puolikkaaseen ja painaltaa tyhjennetty kuori vähän siihen päälle, säilyy päivän verran syömäkelposena, korkeintaan vähän pinnasta tummuu. Voi liruttaa sitruunaa päälle tummumisen estämiseks jos jaksaa olla viitseliäs.

    PS. Kännyllä on kökköä vastata! Mut sun vuokses... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lusikalla mä aina kaavinkin :D Mun tekniikassa on selvästi kehittämisen varaa! En kyllä yhtään ihmettelis jos jonain päivänä kaupasta löytyisi avocadoa uusavuttomille ja se on valmiiksi sörssättyä tjtn. En sano että se siis olisi hyvä asia mutta mä en voi olla tämän ongelman kanssa yksin :D ja jos ne hitto käristää jo jauhelihatkin valmiiksi niin tää avocadohomma on vain ajan kysymys. Ja niinjoo sitruunaa voi tosiaan käyttää muuhunkin kuin oluen sekaan...
      Kiva kun et välittänyt kököistä :P

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?