sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Paljastuksia!

Nyt ei ole vähään aikaan kiertänyt mitään haasteita missä pitäisi paljastella itseään. No kuulkaas minäpä olen omatoiminen ja kerron ihan itse itsekseni itsestäni. Helkerin tärkeitä ja salaisia seikkoja!
  • Jos pikkulapsi kiroaa kuin merimies niin monesti kuulee että vedotaan siihen että päiväkodissa on oppinut muilta. No meillä lapset on kyllä kuulleet kiroilua ihan kotonakin. Ei lähimainkaan siinä määrin mitä sitä täällä blogissa esiintyy mutta esimerkiksi jos mua sattuu niin saatan päästellä muutamat suulliset voimailut. Meillä ei kuitenkaan lapset kiroile. Ainakaan kotona. Kun se ei ole meillä ollut koskaan mikään kauhisteltava tabu niin ei se ole ilmeisesti sitten viehättänyt. Meillä lapsille sovittuja kirosanoja on olleet esimerkiksi samperi, hemmetti ja hitto. Ja ne on riittäneet.
  • Kaksikko nieli vuosikausia mun äidit ja roskakuskit saa joskus kiroilla-fraasin.
  • vihaan vuohenjuustoa. Ei pysty syömään. Pelkkä hajukin saa aikaan ällötyksen. Kamalaa tavaraa! Paljastetaan hommaa senverran että vuohenjuuston ällöilyyn liittyy läheisesti norovirus. Ei avata tätä luukkua tämän enempää.
  • Mun lempidrinkki on sellainen mihin tulee 12 vuotiasta Jamesonia (irkkua sen viskin olla pitää), ginger alea ja tuoretta limeä ja jäitä. 
  • Edelliseen viitaten, olen ollut Jamesonilla viskin maistajana. Mulla on siitä todistuskin olemassa!
  • En kestä sanontoja okkapokka ja ylläripylläri.
  • Olin tänään brunssilla ja avattiin kotiinmennessä extempore myös terassikausi. Olipa kiva istua ulkona auringossa ihan kiireettömästi.
  • Lukeudun heihin ketkä inhoaa pesuaineiden hajuja. Toiset käyttää niin paljon että mun mielestä vaatteet jo pölyää. Yök! Mun nenä on tosi herkkä pesuaineille ja saan nopeasti pään kipeäksi noista. Kaikki saadut vaatteet on meillä aina pesty vaikka tulisivat meille suoraan narulta koska en vaan kestä niitä hajuja. Mutta en mä kaikille hajuille ole herkkä. Joskus mainitun kardemumman lisäksi tuore basilika on musta ihana tuoksu. Ja moni muukin lempparituoksu liittyy keittiöön (ja syömiseen). En äkkiä keksi keittiöstä mitään mikä haisisi pahalle. Paitsi se helvetin vuohenjuusto!!

Ps. Kaksikolla kesälomaan 4 viikkoa, Siipalla 6...

2 kommenttia:

  1. Oho, hauska sattuma, kun mä just eilen googletin brunsseja tulevasta kotikaupungista. Että brunssille on päästävä! :)

    Mä taas lukeudun niihin, joiden mielestä pesuaine saakin vähän tuoksua. Ei nyt silleen törkeällä tavalla niin että silmät vuotaa ja happi loppuu, mutta sellainen vieno pieni tuoksu olis ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Brunssit on kivoja :) Ja musta on kivaa kun ne on saanut aika kivan jalansijan Suomessakin, tosin Helsingissä ainakin osa kivoista brunsseista on vähän turhan täyteen ahdettuja ja se sellainen kiireettömyys vähän kärsii siinä.

      No hyvin vienon tuoksun mäkin ehkä vielä kestän mutta musta tuntuu että sellaista pesuainetta ei ole olemassakaan jossa se tuoksu on vain mieto. Aika ääripäitä tuntuvat olevan, joko hajusteettomia tai sitten niitä millä lähtee taju.

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?