perjantai 31. toukokuuta 2013

Unista hömppää

Mä olen kaikkien vuosien saatossa koittanut aina vähän haistella Kaksikosta että koska aika olisi kypsä millekin keskustelulle. Kaikkea ei tietenkään pysty ennakoimaan mutta nyrkkisääntönä olen halunnut että tyypit kuulee himasta ne tärkeimmät ja oleellisimmat jutut. On siis käyty läpi päihteet, seksi, ehkäisy, seksuaaliset suuntautumiset jne jne. Aina vähän senmukaan että missä ikäluokassa Kaksikko nyt on sattunut painimaan.

Olen joskus koittanut vähän kysellä että onko olemassa ketään henkilöä josta tykkäisi vähän muita enemmän. Vähän on virnuiltu ja punasteltu mutta mitään ei ole myönnetty. Sen isompaa tenttausta en ole pitänyt, mutta kysellyt jo ihan senkin takia että mua kiinnostaa minkälaisten tyyppien kanssa mun lapset viettää aikaansa. Toisten nimiä kun vilahtelee Kaksikon jutuissa useammin kuin toisten.

Nytkun tässä rumbattiin flunssa koko pesueen voimin läpi niin Netflix oli taas aika kovassa käytössä. Ja olin ihan yllättynyt että niiden ainaisten Myytinmurtajien ja Chuckien lisäksi katsottiin myös chick flickejä. Siis Kaksikon valitsemana. Omatoimisesti. Ja niistä vielä tykättiin!
Eli ilmeisesti(kö?) nyt mennään vaihetta jossa näitä tykkäämis/pussaamis/seukkaamisjuttuja käydään läpi myös tolta kantilta. Elokuvien kautta. Pitääkin kaivaa omat kasarihömpät kehiin ja koittaa ujutella niitä vaihtoehdoiksi, niissä se tarttumapinta on vähän erilainen kuin näissä nykypäivän. Toki voi olla että Kaksikko nykypäivän nuoria edustettuna ei pääse sisälle niihin vanhoihin mutta jos ei muuten niin kauhistellaan sitten senajan hiusmalleja ja farkkuja.

En nyt heille tietenkään ääneen ihmetellyt tätä mutta siis ihan mahtavaa että pojatkin katsoo hömppää. Tämä tuli mulle oikeasti ihan yllätyksenä. Toki mä tiedän että katsoo miehetkin, mutta tämä teinipoikien kiinnostus hömppään oli ihan vierasta. Ja ei sillä, eihän ne nyt ole vain tyttöjen leffoja. Mutta ajankin takaa nyt enempi sitä että mitä nuori valitsee. Että sieltä nyt jostain löytyy jotain kiinnostusta muuhunkin ja ihan toiseen genreen kuin mitä yleensä on katsottu.
Meillä teinit selaa itse mitä haluaisi katsoa ja sitten hyväksyttää meillä aikuisilla että käykö. Ikärajat kun meillä on vain suuntaa antavia, ei meillä tietenkään ole sen isompaa tarvetta kapinoida niitä vastaan mutta joskus on leffoja mitkä ei mun mielestä sovi vielä meidän nuorille, vaikka ikä jo riittäisikin ja sitten taas on leffoja minkä kanssa ikäraja on muutamasta kuukaudesta kiinni ja aikuisten mielestä se on jo sopiva. Joskus aikuinen esikatsoo leffan ilman nuoria ja toteaa että tää ei ole vielä teille ja joskus taas riittää se että siinä on aikuinen mukana kaverina katsomassa. Huolimatta siitä mikä se numero siinä K:n perässä on.
Ollaan ihasteltu porukalla Piin elämää, jännitelty Dark Shadows ja seikkailtu Tylypahka. Musta on niin kivaa kun isojen kanssa pystyy katsomaan muutakin kuin animaatioita tai ehdasti lasten leffoja. Ja ei enää montaa vuotta kun voidaan maratoonata True Bloodit (Kaksikko on yhtä pahasti friikahtanut vampyihin kuin mäkin), Tappajahait ja Psykot. Siellä Kolmosen Puuha-Peten välissä.

Voi olla että tulee nyt hieman toisintoa mutta menköön. En muista marisinko tästä jo vai näinkö unta niin menköön. Nimittäin en tajua mikä tämän viimeisen kouluviikon funktio on. Okei joo tunnit pitää saada täyteen mutta eihän tässä ole mitään järkeä. Tokan luokka on pääsääntöisesti katsellut leffoja tai ollut ulkona koko viikon. Vähän ollut matikkaa ja ylliä mutta vain sentakia kun olivat jäljessä. Ekan luokka harjoittelee vain kevätjuhlia. Joku siivouspäiväkin näkyi olevan ja pulpetteja on tyhjennetty. Jätkät repii suurinpiirtein hiuksia päästään aamuisin kun on pakko vielä herätä ja raahautua koululle tekemään ei mitään.

Hauska ollut muuten huomata että en ole turhaan natsistellut nukkumaanmenoajan kanssa. Nimittäin nyt kahtena iltana Kaksikko on saanut valvoa vajaa pari tuntia normaalia myöhempään ja kumpikin on ollut aamulla aivan haudasta noussut. Oon välillä aina miettinyt että oonko ollut turhan tiukka siinä että meillä mennään ajoissa nukkumaan, että riittäisikö vähempikin. Kaverit kun kuulemma kukkuvat myöhempään (tähän toki uskon pienellä varauksella mutta Ekan Kik vilkuttelee kännykässä yhdentoistakin pintaan niin kyllä siellä joku hereillä on kun viestiä pukkaa). Ei meillä pojat oikeastaan isosti ole asiasta edes kapinoineet, mä kun olen aina ollut vähän sellainen että jos valvoo vaikka salaa niin sitten on turha valittaa väsymystä. Siihen kun ei auta kuin nukkuminen ja jos ei älyä nukkua niin voivoi. Jokatapauksessa, turhaan en ole tiukkaillut homman suhteen. Unta ne tarvii! Hah, siitäs saitte uhittelevat teinit :P

okei EHKÄ ne olisi tässä vaiheessa kouluvuotta väsyneitä muutenkin vaikka miten nukkuisivat.

4 kommenttia:

  1. Mä kanssa muistelen, että viimeinen kouluviikko tuntui niin turhalta - melkoiselta vesikidutukselta siinä lopussa.
    Teidän leffahetket hömpän parissa kuulostaa hyvältä - ehkä meilläkin sitten reilu 10 vuoden päästä. Sit mä näytän näitä 2010-luvun chick flickejä ja ne tuntuu viattomilta ja hassuilta hiustyyleineen.

    Mä yritän parhaani mukaan pitää natsilinjaa nukkumisessa, ja kannatan sitä siis suuresti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää muistaa noillekin Bridget Jonesit ja mitä näitä nyt on. Mutta kultaiselta kasarilta ainakin Pretty in Pink, Menestyksen avain ja Ferris vaihtaa vapaalle.
      Mä saatan viikonloppusin olla aika höveli ton nukkumaanmenon kanssa ja lomalla tietty myös. Mutta tuli tosiaan hyvin huomattua että arkena ei auta olla. Nyt vaan ollaan oltu tuolla pihalla koko väki vähän myöhäsempään ja oli sitä skumppatätin kyläilyä ja muuta että on vaan venyny. Ja alan itsekin olemaan niin valmis noiden lomalle että alkaa arjen lapaset vähän tipahdella... mun paha!
      Kävin muuten äänestämässä sua :P

      Poista
  2. Mulla on aivan samat fiilikset ollut tän viimeisen kouluviikon kanssa.. parasta oli 2kpl 4h päiviä joina katsottiin molempina disney elokuvat, eli n.2h ainakin päivästä meni ihan hukkaan, sama kai tuo olisi ollut nukkua kotona..

    VastaaPoista

Mitä sullon syrämmellä?