maanantai 8. heinäkuuta 2013

Kakkuja, kakkuja

Mulla olis jotenkin kamalasti kaikkea sanottavaa mutta mikään ei nyt näytä ulostautuvan näppäimistölle asti. Tehdäänkin sitten tämmöinen kuvapostaus tällä kertaa. Meilläkun vietetään kamalasti aikaa keittiössä niin tässä vähän systeemejä mitä siellä on saatu aikaiseksi.


Nimiäiskakku, koristeet puuttuu


Toinen nimiäiskakku, josta myös puuttuu koristeet

Snickers-jädekakku

Ekan 12v kakku. Suuruudenhulluus iski ja tästä tuli ihan valtava. Ei saatu kuljetettua juhlapaikalle koska kupu ei mahtunut päälle. Tämä jäi sitten kotiväen tuhottavaksi. Kakku sankarin toiveen mukaisesti pelkkää suklaata.



Äitienpäiväkakku


Ekan ala-aste loppui-kakku. Toiveiden mukaisesti nougat-jätskikakku jossa on paljon valkosuklaata



Vuosipäiväkakku. Oon ehkä rakastunut tohon koripunoksen pursottamiseen kakun päälle.


Koko perhe on lomalla-kakku

Ja sama kaveri sisältäpäin, ei niin onnistuneena mutta idea on hauska



Kreikkalainen voileipäkakku. Noms!


Tokan 10v kakku viime kesältä. Nuoriherra ei malttanut odottaa että Lukin jalat kovettuisivat riittävästi eli ne sitten lössähti välittömästi paikalleen laiton jälkeen ja tämä alkoi muistuttaa enempi muurahaista.

9 kommenttia:

  1. No huh! Aika taitava olet!!!
    Vaadin kreikkalaisen leipäkakun ohjetta :P. En ole koskaan tehnyt yksin leipäkakkua, olis jo aika!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, leipominen on kivaaaaaaa :)

      Mä teen täytekakut hyvin harvoin täysin ohjeen mukaan, ulkonäköä saatan kopioida röyhkeästi valmiskuvista mutta täytteet menee yleensä uusiksi. Noista tuo sateenkaari on ainoa joka on ihan täysin kokonaan ohjeen mukaan tehty.

      Voileipäkakku on täältä http://www.kinuskikissa.fi/kreikkalainen-kasvisvoileipakakku?hakusivu=1
      Mä en kanssa ole kovin montaa voileipäkakkua eläessäni tehnyt mutta onhan ne hyviä ja tuo oli suht vaivaton ja helppo tehdä. Ja oli hyvää :)

      Poista
  2. Eih, eih tällaisia postauksia mun näkyville aikana jolloin mulla tulee kiloja pelkkien kakkujen näkemisestä!! ARGH. Ja sit kerrot heti miten tommonen koripunosjuttu tehdään?! :D Mun kakut on aina tosi hyvän makuisia mut koristelu ei todellakaan oo mun vahvin puoli. Nyt kun on ilman reumalääkettä ja en voi vispata koneella niin tein tommosta kuin tässä ohjeessa http://www.k-citymarket.fi/Koti-ja-vapaa-aika/Blogit/Anu-Harkki/Mangokakkua-ja-maaliroiskeita/. Tosin vähän sovelsin, esim. piimä jäi pois kun ei mulla ollut, taisin lorauttaa kookoskermaa tilalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sose oli Bonnen mangososetta, ei vauvojen pilttiä, oiskohan tossa Bonnessa hieman intensiivisempi maku, en tiedä... :)

      Poista
    2. Mä oon kanssa lihonu mut hei kato kesällä siinä on kyse vain lämpölaajenemisesta ;) Koripunokseen tarvii omanlaisensa tyllan, täällä yksi http://www.ullanunelma.fi/koripunosnauhatylla_16_mm
      Oon ihan rakastunut siihen koska sillä saa kivan lopputuloksen vaikka kämmääkin. Mulla kanssa maku aina kohdillaan mutta koristelu ei, en laittanu tänne yhtäkään kuvaa vituralleen menneistä ja nuokin on kuvattu niin ett virheet ei näy :D Mulla on aina kaiken maailman projekteja näille pätkille kun on himassa ja tällä kertaa se oli leivonta. Oon oppinut jo tekemään maailman parasta pullaa ja sämpylöitä niin nyt sitten opetellaan noita kakkujen koristeluja.

      Poista
  3. Heh, projektit, souds familiar. Otanpas leipäkakkuprojektin työn alle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viime kierroksella projektina oli askartelu :D

      Poista
  4. Ai "ei niin onnistunut". Jep. Kakkukateus! Hienoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noku ei oo kerrokset suorassa... mutta maistui se hyvältä :)

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?