maanantai 19. elokuuta 2013

Uusi rakkauteni

Mä olen pysytellyt poissa blogeista muutaman päivän koska mua ärsyttää vaatekiimailu. Mun mielestä kun lasten vaatteet ei ole mitään rakettitiedettä. Ja mä poden jatkuvasti niin kovaa maailmantuskaa kaikesta muusta että lastenvaatettaminen on musta loppupeleissä aika pikkujuttu. Ja ylipäätänsä asiat on elämässä aika hyvin jos ongelmat on välikausivaatteissa. Mutta koska valitsen itse mitä luen niin sitten en lue. Tuntuu vaan olevan nyt kovasti kantavana teemana.

Jotain sentään kiimailen minäkin! Nimittäin mä olen jäänyt aivan totaalikoukkuun kaupunginosa-kirppiksiin. Meidän kaupunginosan kirppis facebookissa on mahdottoman aktiivinen ja jäseniä näkyisi olevan tällä hetkellä jo reippaat 1600! Kierrättäminen alkaa olla jopa niin tehokasta tuolla että saa olla aika kärppänä jos mielii haluamansa saada, innokkaita ottajia kun riittää. Ja ryhmä on niin aktiivinen että päästiin lehteenkin!
Pääsääntöisesti hinnat on musta justiinsa niinkuin kirppiksillä kuuluukin, niin että sekä ostavalla että myyvällä osapuolella on hyvä mieli. Jonkun verran ihmiset pyytävät tarjouksia, mikä musta on ärsyttävää koska tavaraa on aina niin vaikea arvioida pelkkien kuvien perusteella. Ja siitä tulee muutenkin vähän sellainen "huutokauppa"-olo, mikä ei musta ehkä sitten ole kuitenkaan homman idea. Ja itse tykkään hinnoitella etukäteen jo senkin takia että mä  onnistun kehittämään vähän kaikkeen jonkun tunnearvolisän.
Ja mikä parasta, kaikki on kävelumatkan päässä! Voi käydä katsomassa ja ihmettelemässä ja samalla tutustuu vähän lähialueen ihmisiin.

Olen bongannut meille edullisesti ja jopa ilmaisena tarpeellista tavaraa lähtien tv-hyllystä lastenhuoneeseen, taaperokärrystä vauvalle aina puuttuviin maljakoihin. Meidän toistakymmentä vuotta vanha keittiönpöytä, joka toimi viime vuodet lastenhuoneessa pöytänä, sai uuden kodin ilmaiseksi. Oli ihanaa kun sen sai täältä pois tilaa viemästä! Seuraavaksi jakoon lähtee tv-taso ja kissojen toinen kiipeilypuu.
Ja koska mulle yllärinä sain kahden viikon palkan jo saatujen lomarahojen lisäksi, voi kotiin etsiä esimerkiksi uutta olkkarin pöytää. Meidän kaikki lapset kolhii itseään jatkuvasti tuon nykyisen reunoihin koska se on ehkä maailman epätoimivin meillä.

Ylipäätänsä viime vuosina Helsingissä on kivasti herännyt puistokirppisten aalto, näiden nettikirppareiden lisäksi. Parin viikon päästä olisi taas tarjolla Siivouspäivää, Kallio-liike järkkää syyskuulle asti ainakin kirppiksiä ja pop-up sisäpihakirppiksiä on siellä täällä harva se viikonloppu. Toripäiviä ei myöskään pidä unohtaa.
Mä olen ainakin löytänyt kaikista parhaimmat jutut näistä, enkä niinkään niistä perinteisistä kirppis-paikoista. Saatikka kaupasta uutena.
Kaksikko tykkää myös kierrellä pihakirppiksiä. Koululaisille löytyy tosi huonosti enää vaatetta kirppareilta mutta bongaavat sieltä kaikkea muuta mitä mä en todellakaan niille osaisi etsiä ja katsoa. Kolmas taas ei ole saanut vielä toistaiseksi yhtäkään lelua uutena. Kaikki on joko kirppareilta ostettuja tai toisten vanhoja. Parhaat puulelut löytää muuten ehdottomasti kirppareilta!

Tänään pyörähti käyntiin Siipan viimeinen kotiviikko. Mihin ne yhdeksän viikkoa jo meni??? Tällä viikolla edessä siis ainakin Vekarakirppistä, Ruohonjuuren ystävämyyntiä ja Helsinki night marketia. Nyt kuitenkin hakemaan ostamaani kukkapöytää tuosta naapurista hurjaan viiden euron kipuhintaan. Saa yrtitkin jonkun paikan sitten kun siirtyvät sisälle.

16 kommenttia:

  1. Minä ymmärrän ja jaan tuskasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän laskin sen varaan että sinä jos kuka ymmärrät :) Ja Wandabe.

      Poista
    2. Tänne voit myös lahjoittaa aimo annoksen tuskailustasi. Huoh, sanon minä.

      Ja ymppään nyt tähän kun en koskaan ehdi sulle kommentoida vaikka joka juttuun tekis mieli: kiva että lähti koulunalku sujumaan, ja täälläkin on muuten satavarmaa yökukuntaa tarjolla heti, jos äidillä on seuraavana päivänä jonnekin menoa. Mistä ne tietää?!

      Poista
    3. Niin mä vähän arvelinkin että en ole ainoa joka on vaatettomuus-tuskailija.

      Ja ne varmaan tiedätkö haistaa sen jotenkin jos oot itse menossa. Siippa on nyt menossa viikonloppuna ja ihan saletisti vauva ei reagoi mitenkään. Nukkuu hyvin samantien siitä sekunnista eteenpäin kun isä palaa kotiin ja potemispäivänä on pelkkää aurinkoa. Annan sille kattilat leluiksi.

      Poista
  2. Hei mä oon niin kateellinen tosta teidän aluekirpusta, mutta mulla onneks on diileri siellä... Sieltä löytyi Ruskovillan silkkimyssykin viime syksynä. Yritin sitä huutiksesta ensin etsiä, mutta ei vaan mahdu mun päähän, että miksi muka käytetty maksaisi vaan pari euroa vähemmän kuin uusi. Ihan sama onko merkkituote vai ei, mutta käytetty on käytetty. Tyypit myy näillä facekirpuillakin lasten vaatteita tyyliin "reikä polvessa, mutta meitä ei haitannut, 9€". Wtf?!? Kuka näitä ostaa? Kiitos ja anteeks.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo noi hinnoittelut on ihan käsittämättömiä välillä. Se mitä niskalapussa lukee tuntuu olevan se mikä määrittää hinnan, ei se vaatteen kunto. Ja ne pahimmat hifistelijät on muuten niitä ketkä hinnoittelee noita älyttömiä. Eikä sillä, tyhmähän se on se joka maksaa.
      Ja ole hyvä :D

      Poista
  3. Kivaa viikkoa sinnekin , postausa odotellaan kun arki kunnolla hoidon kanssa alkaa ;)


    Mutta nauttikaa toki vielä vaikkakin aika menee siivillä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos, kotonahan se hoito vielä vuoden jatkuu mutta nyt multa puuttuu tästä ne lisäkädet :D 12:sa viikossa kerkesi aika kivasti tottua siihen että koko ajan on apua.

      Poista
  4. Mä en ole kokonaan pysynyt poissa vaatekiimailun takia, mutta kun jättää lukematta ne kiimailut, niin ei kauheasti jää postauksia luettavaksi :/

    Mä kaipaan facebookissa just noita kirppiksiä ja olenkin miettinyt, että pitäisikö luoja ihan niitä varten tunnukset sinne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä justiinsa kun jää aika vähäiseksi tarjonta jos sieltä karsii nyt kaikki vaatekiimat pois :/ Ei sillä, tokihan mä olen itsekin puhunut että kotona ollessa lasten kanssa ne kuviot ja ympyrät on aika pienet mutta kun aiheet vetää aina kevään ja syksyn taittuessa blogeissa ihan samassa ja kuoseja analysoidaan ja pintoja ihmetellään niin mua vähän väsyttää :D Mutta tosiaan, ei ole pakko lukea :)

      Poista
  5. Mä oon koukussa Rovaniemen Roskalava-palstaan, eli ilmaispalstaan, otetaan ja annetaan-hengessä. Kauhean hyvä henki (pääosin) ja tavaraa todellakin liikkuu! Itse just tänä aamuna jaoin pienen pöytälampun ja vanhan wc-jakkaran. Alle 10min siitä kun laitoin ilmoituksen uudet tavarat lähti jos uusiin koteihin :) Ja tulee hyvä mieli antamisesta!! Tosin olen itse myös hakenut, 5 tunikaa esim. eräältä naiselta, aivan täydellisiä ja hyvä kuntoisia! Ja kirjoja läjäkaupalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin kanssa ihan tohkeissani kun joku huoli meidän vanhan pöydän! Ilmaiseksi annettiin mutta olo oli oikeasti että vois vaikka ite maksaa kunhan joku sen vaan ottaisi täältä pois :D Vaatteet olen itselle edelleen ostanut esim. puistokirppareilta mutta tota muuta tavaraa netin kautta on liikuteltu nyt aika kivasti.

      Poista
  6. Mäkin ymmärrän. En ole hankkinut mitään välikausivaatteita, kun en ole jaksanut innostua. Mun sisko, jota olen myös pitänyt suht' antikiimailijana, annatti mulle tossa vähän aikaa sitten kuinka pitäis jo alkaa miettiä välikausivaatteita ja kuinka tuon ikäisellä muksulla tulee olla välikausihaalari. Ei sillä ole, vielä, kun en ole kokenut tarpeelliseksi.

    Mä en ole oikein onnistunut innostumaan vielä noista FB-kirppareistakaan. Sisko just sellaisista bongailee kamaa ja on sitten, että nyt mun täytyy hankkia itselleni joku juttu, mutta njääh... Mä en kestä yhtään sellaista "siellä oli sellanen ihana lähes käyttämätön Ticketin haalari ja tosi edullisesti" - mitä sitten?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tasan kerran hankkinut kaikki lasten talvivermeet valmiiksi ennen ensilumia ja se oli viime vuonna kun vauvaa odotettiin syntyväksi siinä loka-marraskuussa. Ahdisti enemmän se että lähtisi vastasyntyneen kanssa kaupoille vastahakoisten teinien kanssa :D

      Mä olen aika vähän loppupeleissä nettikirppareilta bongannut vaatteita, tavaraa enempi. Ja niistä kyllä kiimailen koska ne on saanut niin halvalla :D

      Poista
  7. Sori :D
    Mä just mietin että kyllä harvinaisen kiihkee vaateviikko takana, osui kutsut ja ne toiset kutsut. Mä en kyllä oo ostanut lapsille just mitään, tänään palautin O:n 8 viikon tauon jälkeen tarhaan ja totesin että joo, on ihan kuivaa ja sillä on saappaat (liian pienet) kun en löytänyt muitakaan kenkiä kun tyyppi on ollut lähinnä avojaloin koko kesän.
    Aktivoidutaan ostopuolella viikonloppuna, mutta lupaan etten raportoi sitä. Ainakaan kovin tarkasti.

    Noi oman alueen (fb-)kirppikset on huippuja. Meillä on lähtenyt tosi hyvin kama kiertoon, tosin kyllähän mä siitä taisin jo kirjoittaakin kerran.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikun kyllähän hei jokainen kirjoittaa oikeasti mistä haluaa. Nyt vaan on osunut noita vaatejuttuja vähän joka blogissa niin se aihe on vähän sellanen jo koluttu :D kunhan kiukuttelen hormoneissani (pms, ei raskaus).

      Ja hei noissa fb-kirppareissa on nyt ollut ihan sikana saappaita myynnissä! Ainakin täällä meidän. Mun kova suosikkikolmikko on Arabianranta kierrättää, Arabianranta kierrättää -lastenvaatteet ja -tarvikkeet sekä Vaihtovaatteet.

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?