tiistai 27. tammikuuta 2015

Ilahduta bloggaajakaveria

Pitkästä, piiiiitkästä aikaa sain blogihaasteen! Jeeeeeeee :) Uraäiti haastoi mut jo aikaa sitten mutta mulla on nyt muka ollut taas niin paljon tähdellisempää asiaa että tämä meinasi hautautua luonnoksiin. Nyt ryhtiä, nainen!


- Kirjoita blogiteksti, jossa kerrot haasteen säännöt ja haastat mukaan valitsemasi bloggaajat.
- Kun haastamasi bloggaaja lähtee mukaan ja julkaisee haastepostauksen blogissaan, laita ilahdutusasia vireille. Voit ilahduttaa bloggaajakaveria sinulle sopivimmalla tavalla esimerkiksi postittamalla hänelle kortin, kirjeen, pienen herkun tai jotain omatekemää. Ilahduttaa voit myös vaikkapa kommenttien tai sähköpostin välityksellä!

En taaskaan saa tuota haasteen tekstiä muokattua oman blogin ulkonäköön mutta yritetään nyt elää sen kanssa. Koitan ihan oikeasti keksiä jotakin kivaa heille, jotka jatkohaastavat. Muutakin kuin iloa haastetuksi tulemisesta. Yritän ainakin yrittää!
Kovin ihmeellisiä sääntöjä ei silmiin sattunut. Itse saa päättää määrällisesti että ketä haastaa. Siinäpä se.
Tässäpä siis heitä, jotka haastan:

Hän, jonka postauksia odotan lähes innosta tutisten! Ässän käkenä! Teiniaspektin vuoksi yllättäen mua kiinnostava. Propsit huumorista. Teksteistä tulvii ilmi seikkoja, joita mäkin arvostan meidän teinien opettajissa. Just näin!

Kädestä Pitäen-blogin Etna. Tuleva Meppi, sanokaa mun sanoneen. Kivaa ja vankkaa pohdintaa elämästä ja ilmiöistä. Kannanottoja ja mielipiteitä mutta myös riittävää nöyryyttä sille, että ihan kaikesta ei tiedä. Etna kasvaa jatkuvasti bloggaajana jota on ilo seurata. Arvostan!

Elsa-Aalia. Myös isojen ja pienten äiti. Siksi mun silmissä erityisen kiinnostava. Lisäksi mua kiinnostaa aina ihmiset, jotka ovat työkseen tekemisissä lasten kanssa. Itseänikin kun ehkä vähän kutkuttaisi, vaan epäilen kestäisikö kasetti...

Terveisiä elämästä-blogin Riimi. Onko teillä joku jonka postauksia odotatte aina ihan erityisesti? Riimi on mulle sellainen. Erityismaininta maailman parhaista blogiotsikoista!

Mä kirjoittelin, kuinka olen onnellinen pienistä asioista. Ja ne pienet asiat on ilahduttaneet ihan erityisesti tässä alkuvuodesta tätä bloggaajaa. Viime viikolla olin onnellinen mm. seuraavista asioita:
  • Maailman paras pizza. Yhdistelmällä rapea mutta sitkoisa pohja, täydellinen tomaattisoossi ja överisti juustoa päällä. Miten joku noinkin yksinkertainen voi olla niin hyvää. Foodgasm!!
  • Elokuvat. Mä olen niin kiitollinen elokuvista. Voin matkata toiselle puolelle maapalloa, uusiin maailmoihin tai vaikka meren alle kotisohvalta käsin. 
  • Oscar-gaala. Nyt näitä elokuvia on hehkutettu kahdessa viimeisimmässä postauksessa mutta kun olen vaan niin iloinen että ne on löytyneet takaisin mun elämään. Mua ei niinkään kiinnosta mikään pukuloisto mutta tykkään siitä, miten Oscar-gaala on tehty. Aikanaan tähtäsin itseni monesti gaalayönä yövuoroon että jaksoin valvoa ja nähdä edes osan gaalasta. Elokuvia ei voi juhlia liikaa. Kuten ei voi kirjojakaan. Näyttävät muuten tänä vuonna Baftankin Suomen telkkarissa!
  • Kirjat. Nyt on niin monta sivua tulessa että tahtoo muu jäädä. Kirjasto on maailman ihanin paikka ja tärkeä tukikohta. Kirjajuttuja ropisee toivonmukaan lähiaikoina bloginkin puolelle, josko joku muukin löytäisi niistä iloa.
  • Hotjooga. Mä olen myöhäisherännäinen. Jooga on vanha tuttu jo viime vuosikymmeneltä mutta kuumassa joogaaminen oli uutta. Olin aina kuvitellut että se ei ole mun juttu, en vaan pysty urkkaamaan kuumassa. Vaan vielä mitä. I-ha-naa, kuuletteko!! Menkää koukuttumaan.

13 kommenttia:

  1. Voi kiitos, kiitos. ^_^

    Palaanpa haasteeseen paremmalla ajalla. :) Nyt on vähän äksöniä täällä päässä kaikin puolin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. btw, kaveri linkkas tän "uutisen" mulle äsken :D meinasin lentää pyrstölleni!
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012619092479_uu.shtml

      "Näkökulma: Arvotaan seuraava meppi

      .... Jos he taas pääsevät hommiin Arkadianmäellä, seuraavat mepeiksi lähtevät ovat Hanna Kosonen Savonlinnasta ja Elina Lappalainen Toholammilta. " :D



      Poista
    2. Hahaaa, aika hyvin :D no mut hei sitkun olet siellä Brysselissä, arvottuna tai valittuna niin voin paukutella henkseleitä että sanoinksmä :P :P

      Poista
  2. Kiitos Tack! Kivaa! Ja erityisesti kiitos kauniista sanoistasi valintasi perusteella :D Jaa että kutkuttaa... palataan aiheeseen! Nim. Kantti kestää kyllä kun pannaan kestämään. Ainakin toisinaan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen joskus ollut päiväkodissa töissä mutta mulla ei ollut silloin omia lapsia. Päiväkoti ei olisi enää se mun maailma mutta jatko-opintohaaveiden myötä vähän toisenlainen työ lasten kanssa on alkanut kiinnostamaan. Se mikä mua siinä mietityttää on se että tuntuuko siltä että se työn ja kodin raja muuttuu liian häilyväksi. Kun kaikkialla on lapsia. Tosin se, missä haluaisin töitä tehdä, eroaisi kyllä niin radikaalisti näistä omista muksuista että tuskin mutta mutta.....

      Poista
    2. Häilyvää, totta. Varsinkin kun analysoi huomaamattaan lapsiensa taitoja.. mutta toisaalta rikkautta sekin. Ja kohta nää kasvaa. Tein mä keikkaa luokanopettanakin, ja sen jälkeen lakkasin hiillostamasta omia koululaisia, niillä sujuu asiat :)
      Itsellä kasvaa myös omat jatko-opintohaaveet....

      Poista
    3. Joooo hei hae säkin opiskelemaan! Sitten jos molemmat päästään niin on kato se vertaistuki siinä jo valmiina ratkottuna :P

      Poista
  3. Vastaukset
    1. No näinpä teit. Minäpä pistän haluamiset hautumaan.

      Poista
  4. Kiitos haasteesta ja etekin ihanista saatesanoista! Hyvä tietää, että joku odottaa kirjoituksiani, ehkä tämä motivoi minua bloggailemaan useamminkin kuin kerran kuussa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä ja ole hyvä :)
      Mä olen sitä mieltä että mielummin sellaisia kivoja luettavia harvoin kuin öllöttävää liibalaabaa joka päivä ;) että kirjotat sillon kun kirjotuttaa.

      Poista
  5. Pakko kommentoida tähän et olen ihan Oscargaala fani, samoin katselin ennen yövuorossa, nykyisin muuten vaan... jos en pysty katsomaan suorana niin vähintään nauhoitan. Jättäisin välistä mieluiten vain ne suomalaiset kommentoijat, argh. Koko gaala suorana vain, kiitos

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itseasiassa muistankin että sä tykkäsit Oscareita katsoa :) mitenkäs me nyt saataisiin joku kisastudio pystyyn? :P

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?