perjantai 30. tammikuuta 2015

Mähaluunmähaluunmähaluun

Tämä on se Markus Kajosta lähtenyt haaste. Jonka Milla koppasi mulle. Kun pitää keksiä sitä sellaista listaa että jos haluais haluta jotain niin mitä haluais. Ajattelin unohtaa turhan vaatimattomuuden samantien ja haluta seuraavia:
  • Lottovoitto. Eikä mitään naurettavia pikkuhiluja vaan kunnon miltsit. Senjälkeen se olisi passien päivitys ja Hajotkaa pakkaseen-heipat.
  • Muutto. Koti ainakin täällä, siellä Italian maaseudulla sekä Siipan mieliksi jossain pohjoisessa.
  • Että joku muu hoitaisi sen muuton. Voin kyllä tarvittaessa olla organisoimassa.
  • Siivooja kerran viikossa. Aivan sama millaisen mallin se lapsille näyttäisi. Minä jaksa näitä kissankarvoja olla koko ajan häätämässä....
  • Paremmat stalkkerointitaidot. Yksi mun blogikirjoitus on lähtenyt räjähdysmäisesti leviämään facebookissa ja mua ärsyttää kun en osaa selvittää paremmin että missä se seikkailee.
  • Pippelivapaan alueen. 
  • Että olisi aina perjantai. Koska onhan tämä nyt ihan paras päivä. Enkä suostu uskomaan että jos olisi aina perjantai niin se perjantain mukana tuoma tunne jotenkin kärsisi.
  • Täysimittaisen ja hullun laajan brunssin joka olisi valmiina aamuisin. Siihen kaveriksi hesari ja rauha. Tietty.
  • Suitsukkeiden paketit helpommin avattavaksi. Tahtoo aivo revetä ennenkuin sen muovin on saanut irti ja siinä vaiheessa ei enää mikään maailman tuoksu riitä rauhoittamaan.
  • Kaikki maailman kirjat.
  • Kierukan tai vauvan.
  • Että ne perkeleen rakennusmiehet tulisi silloin kun sanovat eikä esimerkiksi 2-3 päivää sen jälkeen. En voi olla koko ajan himassa päivystämässä. Joo meillä vähän petti aikataulut. Oh really??!! I shit you not! Ja sitten kun ne tulee niin tietysti olen just vessassa laittamassa kuukuppia ja lapset nukkuu. Hyvin jännä että se tiedotus ei pelaa ikinä aikataulujen muuttuessa.
  • Ja edelliseen liittyen; haluaisin että kuukupista löytyisi joku ennakoiva varoitin kun tyhjennysaika alkaa lähestymään. Ettei se olisi niin että huomaat kohta synnyttäväsi sen kupin ja siitä hokaat että mjaha tarvis varmaan löytää vessa. Eri kiva kun siinä vaiheessa ei enää pysty kävelemään ja lantionpohjalihakset lähinnä nauraa sun ahdingolle.
  • Haluaisin että olis aina aamuisin sellainen virkeä. Että heräisi silleen puhkuen ja uhkuen sellaista tänään mä voin tehdä mitä vaan-oloa. Terveisin kissanraato sohvannurkasta.
  • Että olisi vähän vähemmän urpo olo kaikenmaailman muskareissa ja temppukerhoissa. En vaan solahda luontevasti sinne laululeikkeihin. Onks pakko jos ei haluu??
  • Saisin lukea aina kun siltä tuntuu tai huvittaa. Muu maailma vaan yksinkertaisesti pysähtyisi odottamaan että saan luettua vielä sen yhden luvun.
  • Edelliseen viitaten; se on aivan sama onko kello viisi vai yhdeksän aamulla niin taapero herää puolen minuutin sisään siitä kun olen ottanut kirjan käteen. Näin ei tarvisisi olla.
  • Aamuisin kainalossa voisi olla vähän vähemmän taaperoa ja mahan päällä vähän vähemmän kissaa.
  • Että maailmankaikkeus lopettaisi näiden julmien temppujensa tekemisen. Kolmosella on finni poskessa. Jota en saa kuulemma puristaa. Why, oh why?!?
  • Pikku Kakkosen Nimipäiväonnittelut-sikermä voisi kestää vähän pidempään. Kamalan vaikeaa elää ja suorittaa kahden minuutin sykleissä.
  • Irtokarkit osaksi ravintoympyrää.
  • Että jaksaisin valvoa Super Bowlin
  • Joku muu hoitaisi Kolmosen tuttivieroituksen. Parasta olisi jos se vaan itse jonain aamuna toteaisi että en mä näitä enää haluu. Tämä toki vaatisi myös sen että se oppisi puhumaan. Mutta eihän tämä alunperinkään mikään vaatimaton lista ollut.
En jaksa haluta enempiä. Muut kerkeskin jo toivomaan maailmanrauhaa. Mä lähden nyt sinne temppukerhoon näyttämään urpolta. Haastan Nakit ja MUTSI-blogin Päivin sekä Lupiinin.

EDIT Pistetään bonuksena vielä muutama:
  • Että kissanpaskat jotenkin itsestään levitoituisi hiekkalaatikosta pönttöön. Tai vastavuoroisesti, meidän kissat lakkaisi vääntämästä pienen vauvan kokoisia jöötejä.
  • Haluaisin osata laittaa poskipunaa tai aurinkopuuteria ilman että näytän ihan naamapuolelta. MITEN sen saa laitettua niin että näyttää edes kaukaisesti symmetriseltä.
  • Kissojen madotus. Se se vasta on hauskaa hommaa. Mielummin pesisin vaikka ruumiita. Haluan vapautuksen sisäloisiin liittyvistä toimenpiteistä.

13 kommenttia:

  1. "Pippelivapaalle alueelle" peukutus :) Tahtoo myös :)

    VastaaPoista
  2. Mullekin kelpaisi, vaikka kuinka moni noista! :)

    VastaaPoista
  3. Joo! Kyllä! Toi muskari, en osaa vaikka meneillään nyt vissiin neljäs vuosi tai jotain. Yleensä se on miehen hommia, mutta joskus joudun tuuraamaan ja oon aivan pihalla. Ja sitten noi kaikki muutkin. Ja meillä muuten tuttivierotus just NYT ja alkoi niin, että tyyppi puri siihen pienen reiän ja sitten leikkasin sen pään pois ja sanoin, että rikki on. No tyyppi laittoi nysän suuhun ja alkoi nauraa, että "ikki". Pientä itkua on illalla, mutta sitten annan sille sen nysän ja se taas muistaa, että ikkihän se on. Tsemppiä! T. Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä kanssa mies kävi aiemmin. Mä kävin muutaman kerran "näyttäytymässä" mutta muuten se oli miehen heiniä hänen ollessa hoitovapaalla. No nyt kun mies on takaisin töissä niin mä joudun käymään joka kerta koska miehellä ei ole viikkovapaita. Itseasiassa nyt viimeiksi kun oltiin niin siellä oli niin vähän porukkaa että oli jopa vähän kivaa. Hämmentävä tunne sekin...

      Meillä tuttivierotettiin isot veljet aikanaan oikein kiitettävästi. He tosin olivat silloin yli vuoden nuorempia kuin tämä nykyinen vierotettava. Mä meinasin kanssa että leikkaan kaikista tuteista pienen palan pois. Josko lapsi sitten itse veisi ne roskiin ja sitä myötä luopuisi niistä itse eikä niin että mä vaan otan ne. En usko että meidän kohdalla toimisi se että lapsi vaan veisi ne johonkin tuttikeräykseen. Se lussuttaa niitä vaikka maailman tappiin asti jos ehjinä ovat. Tällä hetkellä olisi tarkoitus alkaa vieroitushommiin hiihtolomalla kun ei tarvitse niin isosti miettiä perheenjäsenten unirauhaa ja riittävää lepoa.. saas nähdä miten käy. Kiitos :)

      Poista
  4. Ihana lista! Mutta huip kamala, miten sä oot huomannut että jossain menee sun blogiteksti?? Kääk. Mä en vaan ehkä tajuais mitään. Mutta hei: mä voin kertoa sulle tos toimivan tutista vieroittamisen, olen ihan kokeillut ja ei oo meillä syöty tuttia sen jälkeen (vaikka lapsiakin on syntynyt aika monta vielä sen jälkeen). Meinaan meidän yksi lapsi erinäisistä syistä sitten imi sitä tuttia. Ja se sai addiktoituneita piirteitä kun iso laps kuljetti housun taskuissa tuttia kauppareisuille yms. ja äiteellä vähän meni hermot kun sitten kuului selän takaa sellaista mongellusta kun tutti suussa puhuttiin jotain joka ei ollut selkokieltä. Sitten. Kun kaikki kuiden asennot oli sopivasti rempallaan ja oltiin käymässä kaupungissa taas jollain kauppareissulla, niin eikös sen lapsen suussa törrötä tutti oikein komeesti taas siinä mun silmien eessä kun turvavöitä kiinni laittelin. Meni hermo. Nappasin tutin, viskasin sen sinne syksyisen vesisateisen kaupan parkkikselle niin pitkälle kun pystyin ja läppäsin auton oven kiinni. Sitten auto käyntiin ja kotimatkalle. Oli meinaan autossa hiljaista! Vähän ennen kotia soitin miehelle että heitäs roskiin kaikki löytämäs tutit, meillä tapahtui just vieroitus.

    Ja urpona lastenkerhoissa- hei täällä minä olen! Tosin mä olen urpo siks, että olen ainoa joka siellä laulaa ja leikkii lasten kanssa! Hiukanko olin punainen kun katteltiin videopätkää kerhon juhlasta, kun tajusin että leikin ja lauloin siellä leipuri hiivaa ihan täydellä antaumuksella vaikka kukaan muu aikuinen ei....... o-ou!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasin tuolta tilastoista että yhtäkkiä on facebookin puolelta järjetön piikki kävijlitä joten siitä päättelin. Mun blogilla kun ei ole omia sivuja facebookissa tai missään niin ei se oikein muuta meinaa kuin sitä että joku teksti on linkitetty. Ja siis bongasinkin sen tekstin että mikä on linkitetty mutta en sitä että mihin se on linkitetty. Ja se vaivaa :P

      Mä en raaski vaan ottaa niitä tutteja pois. Tiedän että toki se aloite pitää tulla meiltä aikuisilta koko sille vierottumiselle mutta elättelen toiveita siitä että vähän saksin tutteja rikki ja muutaman kerran kokeiltuaan kaveri toteaisi itse että ei näitä voi enää käyttää ja se olisi siinä :P toiveajattelua, tiedän mutta katsotaan miten käy.

      Poista
    2. Ohhoh! Se voi olla jossain salaisella ryhmäsivustolla sitten varmaan linkitettynä, vai näkyyks nekin? Mä en hei vaan tajuu :D

      Poista
  5. Vaatimaton lista! Mutta niin sydämen palolla kirjoitettu että hyvä hyvä! Mä voisin copy-pastata noista useamman. Paitsi että enemmän pippeleitä. Meinaan tyttödraama on joskus aika raskasta vääntöä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritin olla vaatimaton. Saat meiltä noita kaksilahkeisia lainaan, mulle kelpaisi tyttöjen draama välillä :P sitä en epäile kyllä hetkeäkään ettäkö se ei olisi raskasta....

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?