tiistai 24. toukokuuta 2016

Arvatkaa missä mä olen!!

Ainiin mulla on tämä tämmöinen blogikin. Kone pysyy jatkuvasti monta päivää ihan kuoloksissa kun ei vaan ehdi tai jaksa tai huvita tai joku muu mikä. Mutta varmasti ei yhtään laisinkaan huono hommeli tämä tämmöinen.

Että mitäpä meille? No vaikkapa mitäpä! Kaksi vikaa äärettömän hektistä viikkoa ja sitten vähän helpottaa. Kaksikolla alkaa loma, Kolmosellakin lähestulkoon lähtölaskenta ja kalkkiviivat, mulla ja Siipalla on sensijaan vähän vielä puserrettavaa. Mutta hei, gettin' there! Vaikka pari viikkoa sitten meinasin marista että ei tahdo jaksaa repiä irti kaikesta kivasta sitä kivaa kun on niin häsis, niin kyllä se on vaan kaikki kiva tehnyt ihmismielelle äärettömän hyvää. Viimeisimpänä Siipan synttärijuhlat tuossa männä viikonloppuna. Vaikkakin vähän vielä naapurimorkkistelen enkä taida kehdata järkätä enää koskaan ikinä mitään juhlia meillä. Tosin voi toki olla että morkkistelen turhaan, en nimittäin tiedä illan päättymisestä tuon taivaallista koska hyvä emäntä tässä näin otti ja karkasi ystävän kanssa baariin jortsuamaan ja jätti muun juhlaväen meille juhlimaan. Sillai kai! Kai ne joskus hiljeni.

Me ollaan Siipan kanssa kumpikin ihan valmiita lomalle. Taas vaihteeksi. Eri syistä vain. Toukokuut on meillä aina ihan järkyn rankkoja, tämä on ehdottomasti meillä se rankin kuukausi vuodesta. Siippa on ehdasti väsynyt pitkistä työpäivistä ja aikaisista herätyksistä, mä taas olen väsynyt arjen aikatauluihin ja kaipaan lomalta sitä että saan unohtua tuonne aurinkoon lukemaan tai päätyä puistoon pötköttämään tai kuopsia farmilla (tästä lisää myöhemmin). Ilman että mun tarvitsee huomioida muuta aikataulua kuin se että lapset saa joskus jotain ruokaa. Lomalla nukutaan ja herätään koska halutaan, niitä ei tarvitse huomioida. Mulla ei tunnu nyt siltä että ei jaksaisi töitä tai ei olisi motivaatiota. Mutta kaipaan ehdottomasti sitä loman tuomaa mahdollisuutta spotaanimpaan elämään. Hassua muuten millaiseksi nää ajatukset lomasta on muodostuneet nyt tässä vaiheessa elämää. Ehkä joskus 10v sitten sitä aikataulutti festareita ja keikkoja ja parhaiden baarien bileitä. Nyt vaan miettii että toivottavasti kalenteri pysyisi mahdollisimman tyhjänä.

Ja taas kamalan pitkät alkuläpätykset, nyt päästään asiaan! Että niin arvatkaa missä mä olen. Oon kuulkaa kylpylässä minilomalla, lunastamassa sitä puoli vuotta sitten saamaani synttärilahjaa. Ja arvatkaapa kenen kanssa olen! Nyt sopii vähän jo kateudesta vihertää, oon ihan yksin!!!!!! Luitteko, yksin!!!!

En tiedä mistä olisin eniten tohkeissani. Näistä keleistä, oli ihanaa vaan pötkötellä tuossa järven rannalla rauhassa ja lukea. Vai siitä että saa syödä ihan rauhassa. Sekä ruokaa että karkkia! Ja täällä on ihan huikea aamupala. Vai olisiko nukkuminen sittenkin se paras juttu, Kolmas puskee kotona taas joka yö meidän sänkyyn ja nukkuu kaikista mieluiten puoliksi mun päällä. Täällä mulla on kuulkaa parisänky. Ihan vain mulle! Pätkääkään ei ole kotiin tai kotiväkeä ikävä. Täällä mulla on ihan paras seura nyt tarjolla.

Mä en aiemmin niin perustanut kylpylöistä mutta Siippa sai mut aikanaan ihastumaan. Näissä on aina majoittuneena pääsääntöisesti vanhuksia, joka takaa sen että öisin on rauha nukkua. Tai sitten lapsiperheitä, joiden möly ei haittaa pätkän vertaa koska mä en joudu niitä mölynlähteitä kaitsemaan. Voisin todellakin ottaa tästä itselleni tavan. Ihan muutamassa tunnissa on levännyt sekä sielu että mieli. Ja tätä luksusta on edessä vielä puolen vuorokauden verran.

Otin läppärin mukaan jotta voin katsoa vaikka koko yön jotain hömppää tai Notebookia tai jotain mihin mulla ei varmasti kotona ikinä olisi tilaisuutta. Ja toki myös siksi että voin tänne vähän tulla leijumaan tästä autuudesta jossa elelen pari päivää. Tämä on ehkä paras synttärilahja ikinä! Lahjaan sisältyi myös hieronta, mutta kun tuossa aloin varailemaan aikaa niin selvisi että kaikki ajat on jo menneet siltä ajalta kun oon täällä. Lahjakortti on onneksi voimassa vielä puoli vuotta eli joudun tulemaan tänne uudestaan. Tosi harmi!

Nyt surffaan vielä hetken ihan rauhassa ihan missä mä haluan ilman että kukaan keskeyttää tai häiritsee. Otin muuten optimistina mukaan kolme kirjaa. Ehkä niitä ihan kaikkia ei ehdi vuorokaudessa lukemaan mutta parempi liikaa kuin liian vähän. Kohta lillutaan ja saunotaan ja lillutaan vähän lisää...

Siinä kuulkaa tämän hetken sielunmaisemaa.
Ja yhdet tosi valkoiset koivet.

4 kommenttia:

  1. Lähetin sulle juuri sähköpostia arvontaan liittyen :)

    Ihanaa kylpylälomaa <3

    VastaaPoista
  2. Voi morjens, mitä luksusta! Nauti tai toivottavasti nautit tai hei viva la vapaus ja kaikkea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli ihanaa!! Nythän on toki arki taas jo täysillä päällä, terkkuja yövuorosta...

      Poista

Mitä sullon syrämmellä?