sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

6+1 blogia

Janni listasi männäviikolla blogisuosituksia ja ajattelin kopioida saman postauksen, tämähän on verrattain hauska idea. On nimittäin hirmuisasti hyviä blogeja joita mä luen, mutta joista te ette varmaan tiedä. No kohta tiedätte!

Mä luen hurjasti blogeja, jotka asettuvat ihan päinvastaisiin genreihin toisistaan. Ihan oikeasti en kyllä edes tykkää iskeä mitään minkään tietyn genren alle, mun mielestä voi kirjoittaa ihan mistä vaan ilman että pitäisi profiloitua jonkun tietyntyyppiseksi kirjoittajaksi. Valkkasin nyt kuitenkin tähän blogeja, joiden kirjoittajat kirjoittaa hyvin erityyppisistä asioista kuin mä kirjoitan, ainakin pääsääntöisesti. Jos nyt haluaa käyttää sanaa genre, niin sanotaan että nämä blogit asettuvat hyvin eri genren alle kuin mun blogi on. Vaikka ei tiukasti genressä ollakaan!

Aivan sama mulle mä oon onnellinen
Sinkkis huuteli lopettavansa bloggaamisen mutta ei se oikeasti lopeta, lomailee vaan. Eli otapa tämä lukulistalle ja ala varalta vähän hiillostamaan kommenteilla niin kyllä se sieltä tekee paluun. Sinkkis on kirjoitellut pääsääntöisesti sinkkuelämästä mutta löytyypä blogista tekstiä aika paljon muistakin aiheista. Kato vaikka!

SoulFoods&Moods
GW huuteli muualla somessa muutama päivä sitten että "pitäisi päivittää blogia", joten olkoon tämä nyt sellainen kannustinloukku! Soulfoods on ihan eka ruokablogi mitä oon seurannut ja kaikki, oikeasti kaikki mitä olen GW:n kynästä kokannut, on ollut silkkaa hittiä. Meidän ruokarepertuaarista löytyy edelleen montakin ruokaa, jotka on peräisin Soulfoodsista. Blogista löytyy myös mahtavia reissurapsoja joten otapa kesäloman matkavinkit sieltä haltuun.

Mrs. Martha
Lapsuudenkaverin blogi. Jännä nähdä koska se hokaa kuka mä olen. Ihanan herätteleviä kirjoituksia. Ja motivoivia. Vaikka KonMariin en kyllä hurahtanut. Enkä hurahda.

No sex and the City
Suhteellisen uusi löytö mulle. Mutta kaikki mitä Jemina kirjoittaa, on kadehdittavan analyyttisesti kirjoitettu. Postauksiin on panostettu ja ne on täyttä asiaa. Eikä mitään hätäisiä ja hutaistuja aivopieruja kuten allekirjoittaneella.

Kokovartalofiilis
Ani osaa kirjoittaa vaikeistakin asioista helppolukuisesti. Ja ennenkaikkea niin, että lukijalla on vahva samaistumispinta aiheeseen, vaikka ei omaisikaan vastaavaa kokemusta. Tämä blogi antaa ihan valtavasti ajattelemisenaiheita.

Terveisiä elämästä
Riimi kirjoittaa kaikesta. Ja ennenkaikkea Riimi kirjoittaa kaikesta niin että on ilo lukea. Hän voisi kirjoittaa vaikka puhelinluetteloista ja sitä olisi kiva lukea. Jos haluat osallistua hyvään keskusteluun niin kommentoipa Riimin postauksiin. Riimi on myös ihailtava kommentoija, jonka kommentit herättää aina ajatuksia joten kannattaa yrittää kalastella Riimi sun blogin lukijaksi.

okei teen poikkeuksen ja vinkkaan myös yhden "oman genreni" blogin. Teinien vanhempien blogeja kun on niin kovin vähän....

kinttupolut
Marika on yksi hauskimmista bloggaajista jonka tiedän. Jonka iät ja ajat sitten heittämään haasteeseen vastaan heti kohta jahka ehdin oikeasti miettimäänkin jotain. Viimeistään lomalla. Tai tämän vuoden aikana. Mutta varmana vastaan!

En voi lakata nauramasta tälle giffille

8 kommenttia:

  1. Voi pitääpä kurkkia. Esittelytekstit tässä jo hurmas. :) Jos sitä joskus vaikka olisi aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tunnistan ongelman. Oispa aikaa. Mulla käy monesti niin että sitten kun tulee sopiva sauma, niin tahkoan lukulistan blogeista monen viikon tekstit. Ja pohdin jonkun kirjoituksen kohdalla että kehtaako tähän enää kommentoidakaan kun postauksia on tullut perään jo 74678463 lisää.

      Poista
  2. Kiitos mainonnasta! "Riimi kirjoittaa kaikesta." on myös erittäin kauniisti ilmaistu, itse näen asian lähinnä: Riimi kirjoittaa mitä mieleen juolahtaa, vailla kummoistakaan punaista lankaa. :D

    Anin blogia luen itsekin aina toisinaan, olen saanut monesta tekstistä paljon kaikupohjaa. Muut ovat tuntemattomia, mutta pitää käydä vilkaisemassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut hei tuo just on mun mielestä sitä parasta bloggausta. Että kirjoittaa mistä haluaa, kun haluaa. Ilman mitään tarkkoja kalentereita ja aikatauluja että koska on tulossa mikäkin postaus. Ei siinäkään tavassa mitään vikaa ole mutta mä tykkään itse että tekstissä näkyy tietynlainen suunnittelemattomuus ja spontaanius. Ja se kyllä katoaa jos suunnittelet kovasti etukäteen.

      Anihan on tosi aktiivinen vaikka millä somen saralla. Youtubessa ja snäpissä ja ties missä mitä mä en edes osaa käyttää. Tosi sanavalmis tyyppi ja pitkään blogannut. Sen 16 vuotta kun oon hänet tuntenut niin hän on aina ollut samanlainen, ihanan vilpittömästi asioista innostuva, herkkä, mielettömän tunneälykäs ja kiva kaveri. Muistan kun silloin kun tutustuttiin niin se meidän neljän vuoden ikäero tuntui vähän isommalta koska mä olin niin nuori. Ja muistan että mietin että toivottavasti mäkin olisin sit tollanen aikuinen :D no nykyään se neljä vuotta ei tunnu enää niin paljoa, vaikka tämä yhteydenpito ja muu onkin pitkälti nykyään tätä sähköistä...

      Poista
  3. oho ja kiitos <3! (onko mulla genre?)

    Riimi ja mrsMartha päätyivät heti lukulistalleni; ja Ani. (kuinka montaa blogia ihminen pystyy seuraamaan, kysyn vaan!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo. Tai jos on niin se on lainausmerkkien sisällä :D

      Mulla iskee aina välillä olo että haluan lisää blogeja lukulistalle. Mut sit herään huomaamaan että hittolainen, en mä meinaa ehtiä seuraamaan nykyisiäkään.

      Poista
  4. Ahahahah ihana <3
    "Sinkkis huuteli lopettavansa bloggaamisen mutta ei se oikeasti lopeta, lomailee vaan."
    Kevyttä huutonaurua työpöydän ääressä :D

    VastaaPoista

Mitä sullon syrämmellä?