perjantai 14. lokakuuta 2016

Kymmenen outoa

Jokunen viikko sitten kierteli haaste, jossa piti kertoa kymmenen outoa asiaa itsestään. Mua ei kukaan haastanut siihen, mutta tämä oli musta jotenkin niin hulvaton, että päätinpä silti osallistua. Ei tässä elämässä mihinkään pääse jos jää odottamaan kutsuja kaikkialle, itse pitää itsensä kutsuman.

1. Mä en harjaa hiuksiani koskaan. Ja tämä ei ole liioittelua. Vaihtelen kyllä jakauksen paikkaa ja saatan joskus kuopaista kädellä, mutta harjaa en käytä. Haluaisin sellaisen kivan pörrön mutta omaan perisuomalaisen suoran hiuksen. Eli aivan se ja sama harjaako vai ei. Suora se on ja suorana pysyy.

2. Mä haluaisin pienemmän kodin. Koti tuntuu kyllä kodilta mutta koen meidän neliömäärän ahdistavaksi. Perheestä löytyy päitä, jotka taas tarvitsevat sitä tilaa ja ennenkaikkea oman huoneen, joten siksi nyt näin. Mutta mä en ole koskaan, ikinä ymmärtänyt suomalaisten tarvetta neliöille. En ymmärrä yhtään sitä että halutaan runsaasti tilaa ympärilleen. Mitä sillä tilalla tehdään? Asuttiin aikanaan Kaksikon kanssa 34-neliöisessä kodissa enkä ikinä ymmärtänyt miten ihmisistä se oli aivan käsittämätöntä. Että miten me voidaan muka mahtua. Aivan hyvin mahduttiin. Ei mitään ongelmia.

3. Mä katson todella vähän telkkaria. Mutta ne mitä katson on ihan käsittämätöntä tosi-tv kuraa. Kardashianit, Sex on the beach, Are you the one?, Teen moms, tänne vaan kyllä minä katson! En osaa edes sanoa mikä mua noissa koukuttaa. Ja pitää olla niitä alkuperäisversioita, ei suomiyritelmiä.

4. Jos kuulen että postilaatikko kolahtaa, niin mun on pakko käydä tarkistamassa heti, mitä sieltä tuli. Aivan sama mikä homma mulla on juuri ollut kesken.

5. Kaupassa mä en voi koskaan ottaa sitä ihan etummaista pakettia, vaan mun täytyy aina kaivaa sieltä vähän kauempaa sellainen "koskematon". Koska niitä etummaisiahan ränkkää kaikki.

6. Tykkään käydä ruokakaupoissa. Ihan tosissani tykkään. Mä olen valmis ulkoistamaan siivouksen ja kaiken, mutta kaupassa käymisestä en halua luopua. Voisin helposti kierrellä erilaisia ruokakauppoja kaikki päivät, tuntikausia. Rakastan tutkia tuotteita ja lukea paketteja ja nappailla mukaan kaikkea mielenkiintoista. Tästä syystä saan joskus tuhlattua ruokakauppaan aivan poskettomia summia. Mutta, se mitä meidän kaapeista ei löydy, sitä maailma ei tarvitse!

7. Kaivan nenää. Paljon.

8. Poden jatkuvasti jotain kriisiä. Ja poden kriisiä myös siitä että kriiseilen. Koska tietyiltä osin se on täysin turhaa. Kyllä on ihmisellä asiat oikeasti hyvin kun ehtii ja joutaa kriiseilemään täysin ilmanaikasia hommia. Tosin kenenkään muun on turha tulla sitä minulle sanomaan. Kriisini, oli ne turhia tai ei, on mun ja niitä ei muut tuomitse. Perkele. Tällä hetkellä poden luonnekriisiä. Olen omasta mielestäni pehmentynyt vuosien varrella, olen menettänyt osan särmästäni ja kulmat on pyöristyneet. Lisäksi olen paljon itkuherkempi kuin ennen. Itkemisessä ei toki ole mitään pahaa, en vaan koe sitä omaksi piirteekseni näissä määrin.

9. Olen aivan poskettoman rakastunut Paperi T:hen. Siis ihan hömpsähtänyt. Vallan tervetullutta tämä tämäntasoinen fanityttöily.

10. Osaan lukemattoman määrän 80- ja 90-luvun musavideoiden koreografioita. Vahva valtti tanssilattioilla!


9 kommenttia:

  1. Ahahah, varsinki kympistä irtoaa hirveesti kunnioitusta! :D
    Seiskan osalta joudun (valitettavasti) nostamaan käden kanssa ylös..
    Ykkönen oli tuttu juttu mulle kanssa kauan, kunnes mun hiukset meni uskomattoman huonoon kuntoon 1,5 vuotta sitten huonon suoristusraudan vuoksi ja harjaa oli pakko ruveta käyttämään, jos ei halunnu mennä sellasella ihmeellisellä siksak-tukalla ympäri kaupunkia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvasin että myös sä olet nenänkaivaja!

      Mun hiuksia ei ole leikattu nyt vuoteen ja toki se alkaa pikkuhiljaa näkymään latvoissa. Ei kuitenkaan vielä niin pahasti että kävisin ne leikkauttamassa, tai kaivaisin harjan kehiin :P

      Poista
  2. Ahahah, varsinki kympistä irtoaa hirveesti kunnioitusta! :D
    Seiskan osalta joudun (valitettavasti) nostamaan käden kanssa ylös..
    Ykkönen oli tuttu juttu mulle kanssa kauan, kunnes mun hiukset meni uskomattoman huonoon kuntoon 1,5 vuotta sitten huonon suoristusraudan vuoksi ja harjaa oli pakko ruveta käyttämään, jos ei halunnu mennä sellasella ihmeellisellä siksak-tukalla ympäri kaupunkia :D

    VastaaPoista
  3. Kohdat 4.-8. käyvät myös itseeni täysin. (Siis valitettavasti myös nenänkaivuu..) En myöskään ymmärrä valtavan kodin päälle, vaikka vähän nykyistä isompi kävisikin. Mutta olen itse asunut lukioikäiseksi asti siskon kanssa samassa huoneessa, eikä se ollut mikään ongelma. Riideltiinhän siinä aina välillä, mutta so what. Oltais varmasti riidelty muutenkin.

    Musiikkivideokoreografioista kunnioitusta täältäkin! Todellinen hitti varmasti risteilylaivan diskossa. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, lisää nenänkaivajia!

      Mulla on ollut oma huone lapsuudessa, mutta en koe että olisin sitä varsinaisesti kuitenkaan kaivannut. Teininä toki joo ja onhan munkin teineillä omat huoneet ja juuri heidän takiaan asutaan nyt näin "väljästi". Jotta saavat oman tilansa ja rauhansa. Mä en myös usko että se oma huone tai -neettomuus on se tekijä että riiteleekö lapset keskenään vai ei. Meillä teinit on alkaneet viihtymään niissä omissa huoneissaan vasta ehkä vähän reilu vuoden ajan. Ja ihan samalla lailla riitelevät tai ovat riitelemättä.

      Poista
  4. 2,4,5,6,7, täältäkin kädennosto nenänkaivuulle. Älkää, mun mies jopa huomauttelee siitä ja se ei todellakaan normaalisti huomauttele ikinä mistään.

    Ruokakaupat, oiiiii, rentouttavista mitä tiedän. Yksin (tai ymmärtäväisessä seurassa), lasten kanssa tuskaa.

    Neliöt. Ainainen ihmetyksen aihe. Oon kasvanut 3h+k 90m2 omakotitalossa ja jaoin huoneen reilusti vanhemman isoveljen kanssa. Ei traumoja.
    Nyt me asumme 80m2 3h+k,ei yhtään hukkaneliöitä ja saamme kuulla kahdesta asiasta: miksi lapsille ei hankita kotia jossa niillä olisi molemmilla omat huoneet ja toiseksi miksi meillä ei ole saunaa! Eikä edes saunavuoroa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisköhän kohta perustaa jo joku tukiryhmä :D anonyymit nenänkaivajat.

      Joo se muuten noissa ruokakaupoissa on että niissä on kivaa pyöriä kun on yksin. Poikkeuksena etniset kaupat, silloin tykkään että Toka on mukana koska hän on niin paljon ennakkoluulottomampi kuin mä. Moni juttu olisi jäänyt kokeilematta ilman uteliasta lasta.

      Mä en vaan ymmärrä sitä että _miksi_ lapsilla pitäisi olla omat huoneet. Mä en suoraan sanottuna näe tarpeelliseksi että edes teineillä pitäisi olla. Eikö ihan oikeasti sitä omaa tilaa ja paikkaa saa otettua muuten, kuin omalla huoneella?

      Poista
  5. Hahhaa!

    #7 iskee myös! 😁😂

    Eskarissa ovat koottaneet opettaa esikoiselle että nenäkaivaminen on huono kun nenästä tulee hirveesti pöpöjä. Ja sennyt on kyllä puppua! Enemmän niitä pöpöjä sormesta sinne nenään menee mutta ei "äiti sä oot väärässä, opettajat tietää" #kriisi!!

    VastaaPoista

Mitä sullon syrämmellä?