torstai 6. lokakuuta 2016

Lukuhaaste: Metsäkukkia asvaltilla

31. Olympialaisista kertova kirja


Mä olen lukenut Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita-sarjan jokaisen kirjan. Sensijaan en ole koskaan lukenut häneltä mitään muuta. Metsäkukkia asvaltilla on osa Koskivuori-sarjaa ja teos sieltä sarjan loppupäästä.

Kirjasarja kertoo siis Koskivuoren sahakylän kahdesta suvusta. Kartanon Forsbergeistä ja torpan Koivikon perheistä. Tarinan keskiössä on aina perheistä ne nuoret naiset, jotka ovat aikuisuuden kynnyksellä. Metsäkukkia asvaltilla-kirjassa he ovat Eeva ja Sirkka. Eletään vuotta -52 keskellä olympiahuumaa.

Mä en oikein tiedä mitä sanoisin tästä kirjasta. No ihan ensiksi tuli mieleen että kokonaisuus on kirjoitettu aika samalla idealla kuin tuo mun lukemani Syrjästäkatsojan tarinoita-sarja. Josta sinänsä kyllä tykkään. Mutta mulle jäi tästä kirjasta kuitenkin aika saamaton maku. Ehkä pitäisi lukea koko kirjasarja jotta voisi hahmottaa tarinan. Kun se tarinan kokonaisuus etenee kirjasta toiseen.

Tämä oli tosi nopealukuinen. Joka oli hyvä. Olisin kuitenkin ehkä kaivannut enemmän kuvausta ajasta ja paikoista, kuin sitä rakkaudentuskaa ja romantiikkaa jota kirja oli täynnä. Ei niitä olisi tarvinnut kokonaan pois jättää mutta mun mielestä tämä oli nyt vähän turhan tyttökirjamainen. Senverran masokisti kyllä olen että ajattelin jossain välissä lukaista koko Koskivuori-sarjan. Katsotaan sitten miltä maistuu. Vielä tämän kirjan perusteella en lähtisi suosittelemaan lukemista.

Lukuhaaste täällä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä sullon syrämmellä?